Aprovat l'estatut de l'Agncia Tributria Valenciana per a modernitzar la gestió i lluitar contra el frau

Publicado: viernes, 18 enero 2019 16:07

VALNCIA, 18 Ene. (EUROPA PRESS) -

El Ple del Consell ha aprovat l'estatut de l'Agncia Tributria Valenciana que culminar la creació d'aquest organisme i establir les bases de la modernització de l'administració tributria de la Generalitat per a lluitar contra el frau, que a partir d'ara comptar amb els seus propis mig informtics.

En la roda de premsa posterior al ple del Consell, la vicepresidenta de l'executiu valenci, Mónica Oltra, ha explicat que aquest nou organisme "permetr millorar l'ajuda i assistncia al contribuent per al compliment de les seues obligacions tributries, assumir la seua prpia recaptació executiva i ser més operatius en la prevenció i lluita contra el frau fiscal".

L'objectiu és que l'Agncia Tributria Valenciana puga aconseguir l'autonomia i independncia funcionals que li permeten assumir funcions tributries fins a hui delegades en altres Administracions o collaboradors tributaris i que, de moment, no era possible realitzar de forma directa per part de l'administració autonmica.

Per a a, el nou estatut potencia els seus departaments estructurals, en particular els de informtica i assumptes generals i pressupostaris, per a dotar-los de recursos humans amb una adequada especialització professional.

La finalitat és que progressivament puga assumir-se, de forma directa, la realització de la totalitat de funcions que conformen l'aplicació dels tributs cedits i propis. Així mateix, es reforar el departament de recaptació amb l'objectiu d'assumir la recaptació executiva prpia, actualment encomanada a l'Agncia Estatal d'Administració Tributria (AEAT).

A més, podr també assumir-se la recaptació executiva dels ens municipals de la Comunitat Valenciana que vullguen subscriure convenis amb l'Agncia. Uns altres dels objectius són el refor de la inspecció per a augmentar la lluita contra el frau fiscal.

L'Estatut també crea l'equip de Comunicació i Relacions Institucionals, com a unitat administrativa encarregada de les relacions ordinries de l'Agncia amb el Ministeri d'Hisenda, amb l'AEAT o amb altres administracions autonmiques, diputacions o ajuntaments. Així mateix, aquest equip ser l'interlocutor amb el Jurat Economicoadministratiu, el TEAR (Tribunals Econmic-Administratiu Regional de la Comunitat Valenciana), el TEAC (Tribunal Econmic Administratiu Central) i els tribunals de justícia.

ESTRUCTURA

L'Agncia Tributria Valenciana s'estructurar en una subdirecció general de la qual dependran cinc departaments: Departament de Gestió Tributria, Departament d'Inspecció Tributria, Departament de Recaptació, Departament d'Informtica, Departament de Valoració.

En concret, el Departament de Gestió Tributria s'encarregar de l'estudi, disseny i programació d'actuacions i procediments de gestió tributria, de la planificació i coordinació de l'assistncia i de la formulació de propostes normatives, mentre que el Departament d'Inspecció Tributria elaborar el pla d'actuacions inspectores i s'encarregar de les actuacions de comprovació i investigació, de l'aprovació dels actes administratius de liquidació tributria i de la tramitació d'expedients de delicte fiscal, entre uns altres.

El Departament de Recaptació tindr competncia sobre la iniciació d'expedients sancionadors i la imposició de sancions, la prestació d'assistncia i coordinació del funcionament d'unitats administratives o la defensa dels drets de cobrament de la hisenda pública valenciana, mentre que al Departament d'Informtica Tributria li correspon coordinar el sistema de l'atenció a l'usuari dels departaments de l'Agncia en matria de tecnologies de la informació i la comunicació.

També ser el competent per a la gestió, manteniment i administració del material informtic que conforma el lloc de treball, tant en la part de maquinari com de programari. Així mateix, es far crrec del manteniment de les bases de dades de contribuents i obligacions tributries i al desenvolupament i manteniment d'aplicacions.

Finalment, el Departament de Valoració ser l'encrrec de comprovar els valors a efectes fiscals, de prestar el servei d'informació amb carcter previ a l'adquisició o transmissió de béns immobles, així com d'emetre els acords previs de valoració quan siguen sollicitats pels contribuents.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià