Augmenten a prop de 980 els palestins morts per atacs d'Israel contra Gaza des de l'alto el foc

Les autoritats gazians denuncien la detenció de set treballadors d'equips d'emergència de la Mitja Lluna Roja

Un edifici destruït per un bombardeig d'Israel contra el barri de Tal a l'Hawa, en la ciutat de Gaza, situada en el nord de la Franja de Gaza (arxiu)
Europa Press/Contacto/Salah Hashem
Europa Press C. Valenciana
Publicado: martes, 9 junio 2026 16:12

    MADRID, 9 Jun. (EUROPA PRESS) -

   Les autoritats de la Franja de Gaza, controlades pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamas), han elevat este dimarts a prop de 980 els palestins morts a causa d'atacs d'Israel contra l'enclavament des de l'entrada en vigor a l'octubre del 2025 de l'acord d'alto el foc pactat al fil de la proposta d'Estats Units.

   El Ministeri de Sanitat gazià ha assenyalat que durant les últimes hores s'han confirmat vuit morts i 34 ferits, la qual cosa eleva els balanços de víctimes a 978 morts i 3.097 ferits des de l'11 d'octubre del 2025. Així mateix, ha ressaltat que s'han recupereu 782 cadàvers de zones de les quals es van replegar les tropes israelianes al fil de l'acord.

   Així mateix, ha manifestat que des de l'inici de l'ofensiva llançada per Israel després dels atacs del 7 d'octubre del 2023 --que van deixar uns 1.200 morts i prop de 250 segrestats, segons el balanç oficial-- s'han documentat 72.988 "màrtirs" i 173.205 ferits.

    La cartera ha denunciat a més la detenció a primera hora del dia de set treballadors d'equips d'ambulàncies de la Mitja Lluna Roja Palestina "mentre duien a terme la feina de casa humanitàries" en la carretera de Saladino. Cinc d'ells han sigut alliberats després de ser interrogats, mentre que els altres dos seguixen baix custòdia.

   En este sentit, ha reclamat l'"alliberament immediat" dels treballadors d'emergències i ha reiterat que "atacar al personal mèdic i obstruir el seu treball suposa una violació del Dret Internacional Humanitari i soscava els esforços per a donar atenció sanitària i serveis d'emergència a la població", sense que Israel s'haja pronunciat sobre este tema.

MORTS EN LES FILES DE JIHAD ISLÀMICA

   Per la seua banda, l'Exèrcit d'Israel ha anunciat la mort de dos suposats membres de Jihad Islàmica en un dels atacs perpetrats el dilluns contra el sud de la Franja de Gaza.

   Així, ha manifestat en un comunicat que els morts són Iyad Muhamad Abdelaziz Nabal, al que identifica com un comandant d'una unitat d'elit del grup, i Ahmed Abdelhamid Hamed Maruf, "cap d'una cèl·lula" de Jihad Islàmica.

   "Els dos terroristes planejaven dur a terme plans terroristes en el futur pròxim contra elements de les Forces de Defensa d'Israel (FDI) i van ser eliminats per a acabar amb l'amenaça", ha subratllat, sense més detalls sobre l'atac.

   Jihad Islàmica ha publicat durant la jornada un comunicat confirmant la mort de cinc dels seus membres en bombardejos executats per Israel durant els últims dies, abans d'agregar que junt amb estes persones han mort "diversos civils", en plenes converses sobre l'aplicació de la proposta d'Estats Units per a l'enclavament.

   "Coincidint amb la ronda de converses que mantenien les faccions i forces palestines al Caire sobre un alto el foc a Gaza, les forces d'ocupació van atacar a diversos membres del moviment en la Franja de Gaza, la qual cosa va provocar el martiri de cinc dels combatents i membres del moviment, així com de diversos civils", ha dit.

   En este sentit, ha esgrimit que estos atacs, junt amb "els crims contra el poble palestí a Gaza", suposen "una confirmació de les contínues violacions de l'alto el foc per part de l'ocupació", tal com ha arreplegat el diari palestí 'Filastin'.

   Jihad Islàmica ha destacat que Israel "busca imposar sota foc les seues condicions de seguretat" i ha denunciat que el Govern israelià "ignora tots els esforços dels mediadors", si bé ha ressenyat que "estes pràctiques criminals per part de l'entitat usurpadora no dissuadirà a Jihad Islàmica ni canviarà les seues postures".

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press