Centres de salut concerten 350.686 cites telefòniques i 304.908 presencials en la primera setmana amb doble modalitat

Archivo - Arxiu - Atenció telefnica
GVA - Archivo
Publicado: martes, 18 mayo 2021 13:12

   Barceló: "Són formes complementries d'atenció i les dos estan tenint un bon acolliment per part de la ciutadania"

   VALNCIA, 18 May. (EUROPA PRESS) -

   Els centres d'Atenció Primria de la Comunitat Valenciana han concertat un total de 350.686 cites telefniques i 304.908 presencials en la primera setmana en la qual s'ha pogut triar entre les dos modalitats a través de l'APP GVA+Salut, la web de Sanitat, cridant el centre mdic o al telfon addicional 961 839 000.

   Per a la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, aquest primer balan és positiu ja que, segons el problema que necessita resoldre, "la persona pot optar per l'atenció telefnica o per la presencial quan demana cita en Primria a través de l'APP, la web o per telfon. Són formes complementries d'atenció i les dos estan tenint un bon acolliment per part de la ciutadania".

   Barceló ha destacat en un comunicat que les cites telefniques "s'han consolidat entre la població per a resoldre problemes que no necessiten atenció presencial, especialment en Medicina de Família i Pediatria". Segons ha sostingut, a és així perqu, durant l'poca més dura de la pandmia, l'atenció telefnica ha perms als usuaris "comunicar-se amb els professionals sanitaris per a resoldre dubtes puntuals, conéixer resultats d'exploracions complementries o rebre informació d'interconsultes amb altres especialistes".

   A més, via telefnica, s'han desenvolupat consultes clíniques en situacions en les quals no es precisava atenció presencial per tractar-se d'un problema ja conegut, valorat en consultes anteriors i/o que no requeria d'exploració física; s'ha fet el seguiment i control de problemes crnics (monitoratge de pes, tensió arterial o control glucmic); s'ha vigilat el compliment de pautes d'alimentació i exercici físic i s'han desenvolupat activitats d'educació, refor i millora del coneixement de la malaltia per part del pacient i el seu autocontrol.

   Respecte a les consultes telefniques, el 71% ha sigut para Medicina de Família; 18% per a Infermeria, 10% per a Pediatria i l'1% restant per a la comare. La majoria de cites per a assistncia telefnica (86%) s'han concertat cridant al propi centre de salut o acudint al mostrador, la via de petició predilecta, per davant de l'APP GVA+Salut (8%) i la web de la Conselleria de Sanitat (5%).

   Els patrons es reproduxen en les consultes presencials: la meitat ha sigut para Medicina de Família, seguida d'Infermeria (39%); un altre 9% ha sigut consultes de Pediatria i l'1% restant per a veure a la comare o al matrón.

   La majoria de les consultes presencials (en concret, 264.586) també s'han tramitat cridant als propis centres o anant al mostrador, un altre 9% a través de l'aplicació per a telefonia mbil GVA+Salut i un 4% s'ha gestionat a través de la web. A aquestes vies de sollicitud de cita se suma el telfon addicional 961 839 000, al que es pot recórrer en cas d'estar saturada la línia del centre i que ha concertat un total de 147 cites presencials des del dilluns passat.

   "L'objectiu és optimitzar l'assistncia, previndre que hi haja un nombre major de persones en els centres d'Atenció Primria i evitar a la ciutadania desplaaments innecessaris", ha assenyalat la consellera.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià