Costa emmarca el seu tuit en "un eslògan en un compte personal" i subratlla que Economia no vol la implantació d'Intu

El director general de Comerç, Natxo Costa (arxiu)
Europa Press - Archivo
Publicado 13/12/2018 16:49:26CET

VALÈNCIA, 13 Dic. (EUROPA PRESS) -

El director general de Comerç i Consum de la Generalitat, Natxo Costa, ha assegurat que el tuit en el qual demanava a Intu Mediterrani que se n'anara a sa casa --'Intu go Home'-- "no deixa de ser un eslògan en un compte personal" que "s'ha fet eixir de polleguera", encara que ha reconegut que "vist la que s'ha muntat" se'l podria haver "estalviat".

Així mateix, ha destacat que el que està fent la Conselleria d'Economia Sostenible és "defendre els interessos de les empreses comercials valencianes" i "això passa per que no estiguem d'acord amb la implantació" del marcrocentre en la localitat valenciana de Paterna.

Així ho ha manifestat el responsable de Comerç i Consum aquest dijous en la roda de premsa de presentació de la campanya de nadal de Confecomerç CV (Cecoval i Covaco), en la qual ha comparegut al costat del president de la patronal del xicotet comerç, Cipriano Cortés, i el vicepresident, Rafael Cortés.

Costa ha defès que l'aposta d'Economia pel comerç de proximitat és "inequívoca", encara que ha admès: "Evidentment, si la justícia o la normativa ens diu que aquest gran operador (Intu) s'ha d'instal·lar no ens podrem oposar, però no és el model que representa (aquesta aposta)".

Sobre la "queixa formal" presentada pel director general d'Intu Espanya, Ian Sandford, al president de la Generalitat, Ximo Puig, amb motiu de les declaracions de Costa en un missatge en Twitter, en les quals demanava a la companyia que projecta un macrocentre en la localitat valenciana de Paterna se n'anara a la seua casa --'Intu Go Home'--, el responsable de Comerç ha opinat que li pareix una queixa "legítima".

Sobre aquest tema, ha manifestat: "No tinc competències en la matèria, el que tinc és una opinió. El que tinc molt clar és que si l'obligació de l'ambaixador britànic és defendre les empreses britàniques, i em pareix perfecte, jo ara com ara, i espere continuar, sóc el director general de Comerç de la Generalitat Valenciana i em dec a la defensa dels interessos de les empreses comercials valencianes".

"DIVERTIT SÍ QUE ÉS"

Quant a si li "incomoda" la situació creada després del seu tuit, el director general de Comerç ha manifestat: "No és divertit. Bé, divertit sí que és. No és còmode". A més, ha sostingut que creu que té el suport del sector i per açò considera que és la seua "obligació" defendre el comerç valencià.

Costa ha lamentat que la seua publicació "s'ha fet eixir de polleguera" perquè "només deia que l'ambaixador britànic defenia les empreses pel Brexit i el director general de Comerç de la Generalitat defèn les valencianes". Ha explicat que el seu tuit feia referència a un moment de la pel·lícula 'La vida de Brian' i ha defès que "no deixa de ser un eslògan en un compte personal". Malgrat açò, ha afirmat: "Vist la que s'ha muntat, sí, m'ho podria haver estalviat".

Preguntat per si té la intenció de dirigir-se als responsables de la firma per a "aclarir" la polèmica, Costa ha insistit que en l'última visita d'Intu a la Conselleria li'l van deixar "ben clar" i ha assegurat que en Economia no veuen "adequat" que "hi haja aquesta insistència per part de l'operador a voler-nos fer canviar la normativa que com ha quedat clar, el sector comercial valencià té clara".

"EFECTE PERVERS"

A més, ha posat en relleu que "s'estan produint aquest mes mocions en els ajuntaments de les localitats afectades per Intu Mediterrani en els quals, per unanimitat o per majoria, s'està manifestant en contra d'aquesta implantació".

En aquest punt ha destacat l'"efecte pervers" que pot produir la implantació del projecte d'Intu Mediterrani "no només sobre els comerços de la zona, sinó sobre els accessos als municipis". "La CV-35 està completament saturada i ens diuen que van a portar 20 milions de visitants. Això va a provocar inconvenients de molts tipus, mediambientals, de saturació d'accessos, i de destrucció de la competència", ha ressaltat.

"SI INTU VOL INSTAL·LAR-SE HO TÉ FÀCIL"

Així, ha insistit que "mentre el sector (del Comerç) no diga el contrari", la Conselleria fa "el que toca", que és "defendre els interessos de les empreses comercials valencianes i això passa per que no estiguem d'acord amb la implantació (d'Intu)". No obstant açò, ha precisat que "si el centre compleix amb la legislació es podrà instal·lar".

"Si Intu vol instal·lar-se ho té fàcil, pot comprar un altre centre comercial. Simplement ha de fer un desemborsament econòmic per a comprar un edifici o un terreny que estiga qualificat. Evidentment això és més car que comprar terrenys de rústica i que te'ls requalifiquen", ha agregat.

Igualment, ha assegurat que el Pla d'Acció Territorial Sectorial del Comerç de la Comunitat Valenciana (Patsecova) no s'ha dissenyat "contra Intu" i ha afegit: "Amb el Patsecova aprovat, solament han de respectar el límit de superfície de 120.000 metres quadrats".

"SI CAP CAP I SI NO CAP NO CAP"

Per la seua banda, el president de Confercomerç CV ha assenyalat que "a Gibraltar qualsevol empresa que es vullga instal·lar, o compleix la normativa o no s'instal·la, i menys espanyola", per la qual cosa ha defès "que no vinguen a donar-nos lliçons ací". "Si cap cap i si no cap no cap", ha emfatitzat.

El vicepresident ha remarcat que des de la patronal del xicotet comerç no estan "en contra" d'Intu Mediterrani, però ha explicat: "No estem a favor del projecte que representa. És un 50% anglés i un 50% d'un fons de capital de risc luxemburgués, un paradís fiscal. No és capital espanyol ni valencià. Si això és el que es vol i compleix la legalitat no ens anem a oposar, però creiem que no vé a aportar res".

"Si s'instal·la alguna cosa que promou un tipus d'ocupació inestable, de mala qualitat, amb sous més baixos, generació de riquesa molt concentrada i que se'n va a anar a un altre país, no podem estar a favor d'una cosa així", ha resolt.

colaboracio