El debat d'Atresmedia va obtindre una quota de pantalla d'un 46,1% a la Comunitat Valenciana, per davall de la mitjana

Casado i Rivera proposen baixar impostos mentre Sánchez i Iglesias diuen que ha d'haver-hi "justícia fiscal"
Ricardo Rubio - Europa Press
Publicado: miércoles, 24 abril 2019 10:53

Quasi 9,5 milions d'espectadors van veure el debat a nivell estatal, que va aconseguir una quota de pantalla del 48,7%

MADRID/VALNCIA, 24 Abr. (EUROPA PRESS) -

El segon debat electoral, organitzat per Atresmedia la nit d'aquest dimarts va ser seguit per 9.477.000 espectadors a Espanya, aconseguint un 48,7% de quota de pantalla, segons dades facilitades pel grup de comunicació a través de Twitter. A la Comunitat Valenciana, la quota de pantalla va ser del 46,1%, un poc més de dos punts i mig per davall de la mitjana estatal.

Així, a Espanya, el nombre d'espectadors va ser superior al registrat en el debat d'RTVE, seguit per una mitjana de 8.886.000 espectadors i que va registrar una quota de pantalla de 42,3 per cent.

En el rnquing dels deu debats electorals més vistos, el d'Atresmedia es troba en l'octava posició, per davant del celebrat en 2015 amb Pedro Sánchez, Albert Rivera, Pablo Iglesias i Soraya Sáenz de Santamaría també en Atresmedia i el d'RTVE del passat dilluns 22 d'abril.

El debat més vist en la histria va ser el de febrer de 2008 entre Mariano Rajoy i José Luis Rodríguez Zapatero amb més de 13 milions d'espectadors i que va ser ems per 20 cadenes. El que va aconseguir, no obstant a, una major quota de pantalla va ser el de 1993 entre Felipe González i José María Aznar, amb el 75,3 per cent i 10,5 milions d'espectadors.

En el programa d'aquest dimarts, Antena 3 va ser la cadena del grup Atresmedia que va registrar major nombre de televidents amb 5.283.000 espectadors (27,2% de quota), mentre en La Sexta van ser 4.194.000 els espectadors (21,6% de quota).

La cobertura total del debat va arribar als 17.096.000 milions d'espectadors, és a dir, el 37,9% de la població va veure almenys
un minut del debat en les dos cadenes i el consum televisiu en la franja de 22.00 a 24.19 hores va ser de 19.445.000 espectadors, que suposa un augment de 4.515.000 espectadors respecte del dimarts passat.

Quant al 'minut d'or', aquest es va produir a les 22.30 hores amb 10.963.000 espectadors i un 51,3 per cent de quota de pantalla. En Antena 3, el 'minut d'or' es va produir a les 22.31 hores amb 6.173.000 (29,1%) i en La Sexta a les 22.30 hores amb 4.798.000 espectadors (22,6%), segons l'informe sobre l'audincia del debat electoral en RTVE, elaborat per Sobrevento Comunicación amb dades de Kantar Media.

MADRID, LA COMUNITAT AMB MAJOR SEGUIMENT

L'estudi qualitatiu revela una major adscripció en homes (52,1% de quota), així com en adults joves de 25 a 44 anys
(52,3% de quota), joves de 13 a 24 anys (51,2%) i majors de 64 anys (49,8%); de classe alta i mitjana-alta, així com una
afinitat molt important en les grans capitals (més de 500.000 habitants).

La comunitat autnoma en la qual es va registrar un major seguiment del debat va ser la de Madrid, amb el 61,1% de quota de pantalla, mentre que a Canries (41,1%), País Basc (41,7%), Múrcia (42%) i Catalunya (42,8 %) se situen al final de la taula. A Castella i Lleó el seguiment va ser del 53,4%, a Aragó 53,2%, Galícia 48,4% i Castella-la Manxa 48,2%, seguides d'Andalusia (46,4%), Comunitat Valenciana (46,1%) i d'Astúries i Balears (45%).

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià