L'autoritat judicial ha decretat l'immediat ingrés a la presó provisional dels implicats
CARTAGENA (MÚRCIA), 18 Nov. (EUROPA PRESS) -
La Policia Nacional ha desmantellat un grup criminal assentat a Torrevella, al que se li atribueixen almenys 26 robatoris amb força en habitatges de Cartagena i Elx, segons van informar fonts del Cos en un comunicat.
Els implicats marcaven els habitatges amb un fil de cola transparent amb el propòsit de detectar l'entrada o eixida dels seus habitants i, posteriorment, accedir a l'interior utilitzant ferramentes especialitzades.
La investigació ha sigut realitzada de forma conjunta i coordinada per les comissaries de Cartagena, Elx i Murcia després de detectar un increment de robatoris en domicilis mitjançant la tècnica del fil invisible.
El grup criminal havia establit un encarregat de seleccionar edificis i localitzar habitatges, on deixava col·locat un fil de cola transparent en el marc de la porta amb el propòsit de detectar els moviments dels seus residents.
Hores després, altres integrants de l'organització especialitzats en l'obertura de portes i amb amplis coneixements tècnics dels mecanismes de tancament, tornaven als domicilis marcats. Mitjançant diferents tècniques de 'bumping', 'magic key' o 'impressioning', aconseguien manipular el pany sense causar danys visibles ni sorolls que pogueren alertar als veïns.
Les vigilàncies i seguiments realitzats pels investigadors, amb la col·laboració de les unitats de Seguretat Ciutadana, van permetre detectar la presència del grup criminal a Cartagena durant la matinada del passat 26 d'octubre, procedint a la detenció 'in fraganti' de quatre dels seus integrants.
Els registres realitzats posteriorment en tres habitatges del Pilar de la Foradada, Torrevella i Oriola Costa, en la província d'Alacant, van permetre als agents recuperar nombrosos efectes sostrets, com a rellotges d'alta gamma, gran quantitat de joies, telèfons mòbils i diners en efectiu.
També ha sigut intervinguda una ferramenta molt especialitzada per a la comissió dels robatoris amb força i tres vehicles utilitzats pel grup criminal per als seus desplaçaments.
La Policia Nacional ha detingut als cinc membres d'este grup criminal, destacat pel seu alt grau d'especialització en la comissió de robatoris i la utilització de tècniques complexes. L'autoritat judicial ha decretat l'immediat ingrés a la presó provisional dels implicats.