Directors de col·legis rebutgen el protocol de gestió d'emergències: "Trasllada responsabilitats que no corresponen"

Archivo - Arxiu - Varis xiquets tornen a les classes en un col·legi afectat per la dana. ARXIU.
Rober Solsona - Europa Press - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: viernes, 14 noviembre 2025 16:35

   VALÈNCIA, 14 Nov. (EUROPA PRESS) -

   L'Associació de Direccions de l'Escola Pública d'Infantil i Primària (ADEP-PV) expressa la seua "oposició frontal" al protocol de gestió d'emergències que s'està "imposant" en les escoles, ja que, en la seua opinió, "trasllada unes responsabilitats que no corresponen al nostre àmbit, sense els recursos, la formació ni l'atribució competencial adequada".

    En un manifest datat d'este divendres i consultat per Europa Press, els responsables dels centres educatius adonen, a més, de la seua "preocupació davant de l'anunci de possibles sancions al personal docent per l'incompliment d'este protocol".

    Els responsables de les direccions lamenten que se'ls atribuïxen "injustificadament" funcions i obligacions tècniques, com el manteniment d'infraestructures, control d'instal·lacions, gestió d'emergències externes en horari laboral i extralaboral, per a les quals no expliquen "ni amb la formació ni amb els recursos adequats".

    En la mateixa línia, denuncien el "increment desproporcionat de la càrrega de responsabilitat sense que estes competències ens corresponguen per naturalesa del nostre càrrec ni estiguen contemplades en la nostra funció docent".

    També veuen "injustificat" que se'ls traslladen tasques que han de recaure en l'administració local o autonòmica. "El protocol trasllada als centres educatius tasques que haurien de recaure en administracions locals, servicis de protecció civil i organismes especialitzats, la qual cosa genera inseguretat i risc en la gestió real de les emergències", argumenten.

    I insistixen: "És responsabilitat de l'Administració garantir les condicions de seguretat i manteniment. La direcció d'un centre no pot assumir supervisió de manteniments tècnics. Exigim que l'administració assumisca el seu rol en infraestructures, prevenció i recursos".

    L'associació remarca el seu rebuig a les sancions "manifestades o intencionades" per la Conselleria d'Educació. Sobre este tema, assenyalen que el protocol d'actuació en cas d'emergències exteriors per al personal funcionari de centres docents públics contempla possibles sancions a les direccions dels centres i al personal docent encarregat per "inobservança" de les disposicions arreplegades.

"PREOCUPACIÓ DE LES FAMÍLIES"

   "Les famílies dels nostres centres, --prosseguixen-- com a part fonamental de la comunitat educativa, ens han traslladat la seua preocupació per la seguretat dels seus fills i filles, ja que esta depèn de la Conselleria i dels ajuntaments, que són els qui tenen els mitjans i els recursos a la seua disposició per a poder conèixer els riscos i els avisos en temps real i per tant dissenteixen de la visió sancionadora i punitiva cap els equips docents i directius que planteja este protocol".

    Per tot això, exigixen "una rectificació del protocol i l'eliminació de qualsevol intenció sancionadora fins a disposar d'un model realista, participatiu i dotat". Les direccions, insistixen, "reclamem condicions dignes i segures per a exercir el nostre lideratge educatiu".

Contador

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià