Publicado 23/06/2022 17:37

Educació i CCAA acorden que la competència digital dels docents siga homologable en tota Espanya

La ministra d'educació, Pilar Alegria,
Eduardo Parra - Europa Press

   VALÈNCIA/MADRID, 23 juny (EUROPA PRESS) -

   La Conferència Sectorial d'Educació, presidida per la ministra Pilar Alegria, ha acordat aquest dijous que l'acreditació de la competència digital dels docents serà reconeguda de manera homòloga i serà vàlida en tota Espanya, segons ha informat el Ministeri d'Educació.

   En la reunió s'ha establit a més que les comunitats autònomes disposen d'un any per a elaborar la seua normativa per a l'acreditació d'aquestes competències. Aquest tindran diferents nivells, similars als empleats per a l'avaluació dels idiomes: A1 i A2 per a l'estadi inicial; B1 i B2, l'intermedi; i C1 i C2 per a l'avançat.

   L'objectiu és que d'ací a 2024 s'acrediten les competències digitals d'almenys el 80% de 700.000 professors no universitaris, un compromís adquirit per Espanya davant la Comissió Europea i que està reflectit en el Component 19 de Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

   Per a facilitar el desenvolupament i l'acreditació d'aquestes competències, el Ministeri distribuirà enguany a les comunitats autònomes 284,7 milions d'euros procedents del citat Component 19. Aquests fons, la distribució dels quals ha validat la Conferència Sectorial, serviran també per al desenvolupament dels plans digitals dels centres educatius, un instrument per a afavorir i impulsar l'ús dels mitjans digitals en els processos d'ensenyament- aprenentatge.

   A més d'aquesta partida, s'ha acordat també la distribució de 118,2 milions d'euros destinats al Programa per a l'Orientació, Avança i Enriquiment Educatiu PROA+, recentment aprovat pel Consell de Ministres. Aquest programa, en el qual està previst invertir 360 milions entre 2021 i 2024, està dirigit a millorar els resultats educatius i previndre l'abandó escolar en centres sostinguts amb fons públics que compten amb un percentatge significatiu d'alumnat amb dificultats educatives.

   Per a donar suport a aquest alumnat i a les seues famílies, el Ministeri està finançant també la creació d'Unitats d'Acompanyament i Orientació, que realitzaran el seguiment individualitzat dels alumnes amb majors dificultats, així com del seu entorn. Enguany se'n van a distribuir a les comunitats 38,5 milions d'euros que permetran la creació de 804 unitats.

   Finalment, s'ha acordat el repartiment de 58,5 milions d'euros per al finançament de llibres de text i materials didàctics, aprovat aquesta setmana pel Consell de Ministres. Aquest programa explica en 2022 amb 10 milions més de pressupost que en 2021.

   Durant la seua intervenció, Pilar Alegria ha agraït a les comunitats la seua implicació en l'acolliment i escolarització de prop de 22.000 menors ucraïnesos arribats a Espanya i els ha demanat que intensifiquen durant l'estiu les activitats per a millorar la seua integració i l'aprenentatge de l'espanyol i les llengües cooficials.

   La ministra ha agraït també "el gran esforç de difusió realitzat amb l'avançament de quatre mesos en la publicació de la convocatòria de beques", un avançament que ha titlat de "èxit" ja que enguany s'ha registrat un 11,1% més de sol·licituds que l'anterior i es preveu aconseguir el milió d'estudiants que reben una d'aquestes ajudes en el curs 2022-2023.

Contador