Actualizado 05/06/2013 20:56 CET

Educació crea una unitat didàctica per a ensenyar als escolars valors de solidaritat i respecte al medi ambient

La consellera de Educación, Maria José Català, ante un grupo de escolares
JLBORT/CONSELLERIA EDUCACIÓN

VALÈNCIA, 5 Jun. (EUROPA PRESS) -

La Conselleria d'Educació, Cultura i Esport ha presentat la nova unitat didàctica del mes de juny del projecte educatiu 'Aprenent de 9', dedicada a ensenyar valors als escolars valencians. La unitat, que porta per nom 'El teu valor compta', transmet valors per a l'exercici de la ciutadania i la responsabilitat, com el respecte pel medi ambient, el coneixement d'un mateix, la solidaritat o el respecte mutu, informa este departament en un comunicat.

Per esta raó, la consellera d'Educació, María José Català, ha visitat este dimecres, juntament amb huitanta alumnes de primària del Col·legi García Broch el Jardí Botànic de València i ha recordat que 'Aprenent de 9' transmet als estudiants valors aliens al currículum.

Des de la Conselleria han recordat que esta iniciativa pedagògica ha estat posada en marxa per la Conselleria d'Educació el mes d'octubre passat, "per a oferir cada mes als docents una temàtica que incorporar al seu projecte curricular, acompanyada de material didàctic."

Segons ha explicat Català, "este mes els alumnes van a desenvolupar valors de convivència, van a treballar sobre els drets humans i sobre la resolució de conflictes ètics i morals".

Durant la jornada, els escolars han interpretat una cançó en homenatge al naturalista Felix Rodríguez de la Font, composta per una professora de música del Col·legi de Hurchillo, d'Oriola i que al seu torn ha estat interpretada per altres centres d'Espanya en col·laboració amb la Fundació Felix Rodríguez de la Fuente.

La unitat didàctica 'El teu valor compta' correspon al mes de juny i està destinada tant a primària com a Secundària. Es compon de tres activitats: 'El mirall i jo', 'El banc del temps escolar' i 'Nosaltres, on estem?'.

'El mirall i jo' tracta que els alumnes comprenguin i analitzin les imatges audiovisuals que els envolten a través de la posada en marxa de mecanismes, recursos o estratègies que propicien el debat d'idees i la reflexió sobre els valors personals i socials.

Per això, cada estudiant haurà d'analitzar els autoretrats de diversos pintors i finalment fer el seu propi amb elements importants que envolten les seues vides. La finalitat serà el coneixement d'un mateix i dels seus companys.

MILLORAR LA CONVIVÈNCIA

'El banc del temps escolar' consistix a un intercanvi d'habilitats, coneixements i experiències per millorar la convivència escolar i fomentar la solidaritat i la confiança.

Alhora, els escolars hauran de fer una llista de les habilitats o qualitats que poden aportar a la resta de la classe i es dividiran per grups. Després començaran les interaccions i l'intercanvi d'habilitats, on els alumnes aprendran el significat de la reciprocitat.

L'activitat 'Nosaltres, on estem?' es base a aprendre sobre la justícia social i la solidaritat entre les nacions. Per això cada classe organitzarà un dinar comú o jornada de jocs on cada escolar deurà aportar un element.

Estos, es repartiran indistintament entre els alumnes i s'obrirà un debat sobre el repartiment igual o desigual dins del grup.

En 'Aprenent de 9' els alumnes han pogut tractar temes com internet i les xarxes socials, la Constitució i les institucions, les tradicions de la Comunitat, la creativitat i l'expressió artística, el respecte als més grans, l'emprenedoria o la igualtat.

colaboracio