2 de abril de 2020
 
Publicado 26/3/2020 17:54:29 +01:00CET

Educació llança la guia 'Ens quedem a casa' amb orientacions de psicòlegs per a famílies

Escolar fent deures des de casa online
EUROPA PRESS

VALÈNCIA, 26 Mar. (EUROPA PRESS) -

Educació de la Generalitat i el Col·legi Oficial de Psicologia de la Comunitat Valenciana han publicat la guia 'Ens quedem a casa', amb orientacions i pautes dirigides a les famílies amb fills en edat escolar.

L'objectiu és ajudar a fer front a la situació de confinament amb fills a causa de l'estat d'alarma decretat pel coronavirus. La col·laboració inclou assistència psicològica gratuïta a distància a famílies, en cas que la necessiten, a través del 960 450 230.

'Ens quedem a casa' ofereix consells per a afavorir el desenvolupament saludable dels xiquets i joves, atenent les seues necessitats cognitives, afectives i socials, informa la Generalitat Valenciana en un comunicat.

"Han deixat d'anar a l'escola, al parc, a jugar amb els amics i les amigues, d'anar a practicar esport i altres activitats que els permetien socialitzar", destaca el conseller d'Educació, Vicent Marzà, "sense oblidar l'alumnat adolescent, al que és importantíssim donar-li l'atenció que requereix en aquesta situació excepcional i nova per a tothom".

Però quedar-se a casa també pot ser una oportunitat d'aprenentatge i desenvolupament general. "El context familiar és diferent de l'escolar, però els xiquets i adolescents poden continuar millorant les seues habilitats i competències. Sentint-se bé estaran més oberts a l'aprenentatge", exposa Andrea Ollero, coordinadora de l'equip de psicòlogues clíniques i educatives de la guia.

RUTINES FLEXIBLES PER A EVITAR L'ESTRÉS

La recomanació passa per mantindre unes rutines i horaris, però "sense ser extremadament estrictes per a evitar les situacions estressants, adaptant-nos a les diferents edats i circumstàncies familiars".

Un altre consell dels psicòlegs és estar amb tots els membres de la família, coincidint en temps i espai, dins de "una convivència especial que requereix l'esforç de tota la comunitat educativa per a fer-la agradable i una font de creixement personal i aprenentatge interactiu".

Paral·lelament, Educació va donar instruccions als equips especialitzats dels servicis psicopedagògics escolars perquè estiguen a la disposició de les direccions i continuen amb les seues tasques de forma no presencial durant la suspensió temporal de l'activitat educativa.

El confinament obliga així a replantejar l'organització del treball, amb la finalitat de "poder seguir donant la millor atenció a l'alumnat, al professorat i a les famílies, moltes d'elles vivint moments complicats per qüestions associades a aquesta crisi", ressalta Marzà.

Aquest suport a distància permet planificar el treball amb els alumnes, especialment els que tenen necessitats específiques de suport educatiu o de compensació de desigualtats. Els pedagogs també acompanyen i realitzen seguiment a estudiants que ja rebien atenció, mentre atenen de manera no presencial les consultes de famílies.

Perquè aquesta assistència a distància siga fluïda, els equips obrin, amb la direcció dels centres que atenen, tots els canals de comunicació al seu abast, com el telèfon, la missatgeria instantània o el correu electrònic.

Contador
colaboracio

Lo más leído

  1. 1

    El DAO de la Policía da positivo en Covid-19, como antes el de la Guardia Civil y Fernando Simón

  2. 2

    Aprobado un subsidio de 439 euros para temporales que queden en paro durante el estado de alarma

  3. 3

    Einstein tenía razón sobre la luz, incluso a las más altas energías

  4. 4

    ¿A qué hora se estrena la 4ª temporada de La casa de papel en Netflix?

  5. 5

    Trece comunidades autónomas deciden aplazar a 2021 las oposiciones docentes previstas este año