Empresaris del sector logístic demanen major nivell d'idiomes en els treballadors a la Comunitat Valenciana

Archivo - Arxiu - Adif adjudica l'actualització del projecte de remodelació del Centre Logístic Fuente de San Luis
ADIF - Archivo
Publicado: miércoles, 30 noviembre 2022 13:37

   El 70% de mercaderies que rep el port de València per tren venen de Madrid i el sector adverteix de saturació de la línia

   VALÈNCIA, 30 Nov. (EUROPA PRESS) -

   Empresaris del sector logístic han lamentat la falta de nivell d'idiomes, especialment de l'anglés, en els treballadors a la Comunitat Valenciana, donada la connectivitat del port de València amb la resta del món.

   Aquest és una de les conclusions de la taula 'L'eix logístic Madrid-CV' de la primera Cimera Empresarial entre les dos autonomies, que s'està celebrant aquest dimecres a Madrid. En ella han participat el president de l'Autoritat Portuària, Aurelio Martínez; el president de l'Organització Empresarial de Logística i Transport UN, Francisco Aranda i els directors generals d'UPS i DHL Supply Chain a Espanya, Romina Lorenzo i Roberto Pascual.

   Lorenzo, en concret, ha destacat que a València "fan falta més idiomes", i una "manca de l'anglés" que és "fonamental" i "s'hauria de reevaluar" malgrat ser un port que té "moltíssima importància". Per a açò, mentre que a Madrid hi ha una manca de "formació marítima". "Actualment no hi ha professionals marítims que es vullguen integrar en el sector", malgrat la "gran oportunitat de desenvolupament" que ha apuntat.

   Per la seua banda, Aranda ha destacat la transformació i la digitalització del sector logístic i ha realitzat diversos advertiments sobre la falta de punts i recarrega elèctrica per a vehicles per carretera i les previsions que l'actual línia ferroviària es puga saturar per a 2024. Per a açò, ha demanat segregar-la de les línies de viatgers. Una altra de les reclamacions és la necessitat d'incorporar maquinistes: "No hi ha en aquest moment".

   Pascual ha explicat en el seu torn que el corredor Madrid València té vora el 35% de la seua activitat a Espanya i hi ha 4.000 persones treballant en ell. A més, ha apuntat que l'any que ve organitzaran un congrés de mobilitat logística verda a la capital del Turia.

MARTÍNEZ DEFÈN L'EIX VERD

   Durant la seua intervenció, Aurelio Martínez ha manifestat la necessitat que l'eix entre València i Madrid es convertisca en un eix verd" ja que les empreses multinacionals ho demanden cada vegada més: "Ens ho hauríem de prendre molt de debò, encara que siga només per pur egoisme", ha afegit.

   El president de l'Autoritat Portuària ha assenyalat que el port de València és el de Madrid, i que l'impuls d'aquesta comunitat és "vital", encara que ha lamentat que hi ha un "gran problema" amb les estadístiques, ja que no existeix manera, actualment, de conéixer quina quantitat de trànsits que ixen del port de València van a parar a Madrid o a unes altres.

   Martínez també ha indicat que els ports secs estan "satisfets" i que estan plantejant ja ampliacions en ciutats madrilenyes com Torrejón davant la saturació de la terminal de Coslada, i que "pràcticament tots els pobles ens demanen construir" aquestes infraestructures, encara que ha advertit que cada vegada més empreses privades construeixen les seues pròpies perquè "ningú" conega els seus trànsits.

   En aquest sentit, ha assenyalat que el 70% de les tones que arriben al port de València, provenen de Madrid. Per açò, ha demanat augmentar la via ferroviària, i ha destacat iniciatives privades que ja treballen en ella.

AMPLIACIÓ DEL PORT

   Durant la jornada, s'ha esmentat l'ampliació del port i l'informe "positiu amb condicions" que ha emès Transició Ecològica. El president de Cambra València, José Vicente Morata, ha assenyalat en la seua introducció que és una "gran notícia", mentre que Martínez, quan li han preguntat si el port de València donarà proveïment davant l'ampliació de trànsits, ha assenyalat: "Si ens deixen, sí".