Ford Almussafes fabricar el nou motor 2.0L GDI per als EUA i mantindr la totalitat de la producció de les Transit

Planta de Ford a Almussafes
ARCHIVO
Publicado: martes, 29 septiembre 2020 13:25

La multinacional estudia el canvi de data per a alguns dies de l'ERTO per a ajustar la producció

VALNCIA, 29 Sep. (EUROPA PRESS) -

Ford invertir 10 milions de dlars a Amussafes per a fabricar el nou motor 2.0L GDI, el qual es munta en les Transit Connect que s'exporten a Nord Amrica. Així mateix, la planta valenciana manté la producció d'aquesta furgoneta destinada al mercat nord-americ, la fabricació de la qual anava a traslladar-se a Mxic, fins al 2024, segons ha informat la multinacional en un comunicat.

Aquest motor és una versió addicional del motor Duratec que es munta en les Transit Connect que s'exporten als EUA i que comparteix la mateixa arquitectura que el motor 2.0L GTDI, fabricat en l'actualitat també en la planta de motors de Valncia.

Així mateix, ha confirmat als sindicats, en una reunió de la comissió consultiva, que reverteix la seua decisió adoptada fa més d'un any de deixar de produir a Almussafes el prxim any el percentatge de Transit Connect destinada al mercat americ, unes 40.000 unitats a l'any. D'aquesta manera, la planta valenciana seguir fabricant la totalitat de la Transit Connect, tant per al mercat americ o europeu, fins a l'any 2024, quan finalitza el cicle productiu d'aquesta furgoneta.

D'altra banda, l'empresa ha informat als sindicats que estudia canviar alguns dels dies de l'ERTO, que est en vigor del 3 setembre al 31 de desembre per a adequar la producció de manera que alguna jornada de parada parcial es convertir en parada total i al contrari. La multinacional no ha tancat aquests ajustos en les dates que concentrar als sindicats en els prxims dies, segons han confirmat fonts sindicals.

Finalment, l'empresa ha comunicat que resituar huit treballadors que s'encarregaven de seguiment de materials ja que eixes operacions no es faran des de Valncia.

SEGURETAT A MITJ TERMINI

Sobre aquest tema, el portaveu d'UGT en la planta, Carlos Faubel, ha destacat que "sens dubte" aquests anuncis són "una bona notícia per no és la solució per a la fbrica" perqu "no lleva les incerteses" a llarg termini, que sí que es resoldrien amb l'adjudicació dels motors híbrids.

Amb tot, ha destacat que la producció del nou motor dona "estabilitat" a la planta i ha confiat que permeta finalitzar l'ERO, que porten ja en aplicació any i mig. A més, ha ressaltat que el nou motor situa Almussafes "molt a prop a ser candidats a eixa assignació" dels motors híbrids. De la mateixa manera, ha ressaltat que mantindre la fabricació de la Transit per al mercat nord-americ s'assegura una crrega de treball que permet "guanyar temps fins al 2023".

Per la seua banda, José Arocas, de CCOO Ford, ha ressaltat que es tracta de "molt bones notícies", a diferncia de les últimes comunicacions de la Comissió Consultiva, perqu dona "una seguretat a mitj termini". No obstant a, ha coincidit que per a garantir la seguretat a llarg termini els nous motors híbrids han de fabricar-se a Almussafes com així li l'ha demanat el Comité d'empresa de la planta valenciana en una carta al Comité Europeu ja que est previst que la multinacional es porte d'ací els motors Ecoboost 2.0 i 2.3 l'any 2024 per a fabricar-los a Amrica del Nord.

Sobre aquest tema, des d'STM-Intersindical, Paco González han mostrat al final de la comissió consultiva la seua "alegria" per "aquest tipus de decisions que no fan més que reafirmar el bon treball de la plantilla de Valncia, l'esfor que posem cada dia" i ha felicitat a la Direcció per "haver concls el camí perqu aquesta bona notícia s'haja produt". Per sobretot, ha volgut felicitar a la plantilla que, cadascun dels seus llocs de treball, han sigut els verdaders responsables que Ford Motor Company seguisca apostant per Almussafes per als seus nous productes i inversions".

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià