Publicado 28/10/2021 12:51CET

Garzón anuncia que es regularà la publicitat d'aliments i begudes "no saludables" per als menors

L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i el ministre de Consum, Alberto Garzón
David Zorrakino - Europa Press

   BARCELONA, 28 oct. (EUROPA PRESS) -

   El ministre de Consum, Alberto Garzón, ha anunciat que un reial decret regularà l'emissió publicitària d'aliments i begudes "no saludables" dirigida a públic infantil i adolescent, i afectarà a la publicitat en televisió, ràdio, sales de cinema, Internet, xarxes socials, webs i apps amb continguts dirigits a menors de 16 anys.

   Ho ha anunciat aquest dijous en una roda de premsa a l'Ajuntament de Barcelona al costat de l'alcaldessa, Ada Colau, i ha emmarcat aquest anunci en el paper de Barcelona com a Capital Mundial de l'Alimentació Sostenible 2021.

   Garzón ha dit que el procediment serà ràpid i es preveu per a 2022: "El treball està fet. Tenim els informes pertinents per a adaptar aquests perfils nutricionals de l'Organització Mundial de la Salut (OMS) al sistema de regulació i ja s'ha parlat amb la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència".

   "A Espanya l'excés de sobrepés és del 23,3% i l'obesitat del 17.3%. La suma supera el 40% per als xiquets d'entre 6 i 9 anys. Són xifres alarmants i preocupants", ha alertat el ministre, i ha afegit que aquestes xifres són el doble entre les famílies més humils que entre les més adinerades, segons l'informe 'Aladino'.

   Així mateix, ha afegit que hi ha evidències que les diferents estratègies engegades des de fa més d'una dècada per a disminuir l'obesitat i el sobrepés infantil, com el codi d'autoregulació Paos establit per la pròpia indústria, han sigut alguna cosa "del tot insuficient".

colaboracio