Garzón anuncia que es regularà la publicitat d'aliments i begudes "no saludables" per als menors

L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i el ministre de Consum, Alberto Garzón
David Zorrakino - Europa Press
Publicado: jueves, 28 octubre 2021 12:51

   BARCELONA, 28 Oct. (EUROPA PRESS) -

   El ministre de Consum, Alberto Garzón, ha anunciat que un reial decret regular l'emissió publicitria d'aliments i begudes "no saludables" dirigida a públic infantil i adolescent, i afectar a la publicitat en televisió, rdio, sales de cinema, Internet, xarxes socials, webs i apps amb continguts dirigits a menors de 16 anys.

   Ho ha anunciat aquest dijous en una roda de premsa a l'Ajuntament de Barcelona al costat de l'alcaldessa, Ada Colau, i ha emmarcat aquest anunci en el paper de Barcelona com a Capital Mundial de l'Alimentació Sostenible 2021.

   Garzón ha dit que el procediment ser rpid i es preveu per a 2022: "El treball est fet. Tenim els informes pertinents per a adaptar aquests perfils nutricionals de l'Organització Mundial de la Salut (OMS) al sistema de regulació i ja s'ha parlat amb la Comissió Nacional dels Mercats i la Competncia".

   "A Espanya l'excés de sobrepés és del 23,3% i l'obesitat del 17.3%. La suma supera el 40% per als xiquets d'entre 6 i 9 anys. Són xifres alarmants i preocupants", ha alertat el ministre, i ha afegit que aquestes xifres són el doble entre les famílies més humils que entre les més adinerades, segons l'informe 'Aladino'.

   Així mateix, ha afegit que hi ha evidncies que les diferents estratgies engegades des de fa més d'una dcada per a disminuir l'obesitat i el sobrepés infantil, com el codi d'autoregulació Paos establit per la prpia indústria, han sigut alguna cosa "del tot insuficient".

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià