La Generalitat i la Diputació de Castelló avalaran a Marie Claire per a evitar un concurs de creditors de l'empresa

Actualizado 25/5/2009 20:42:56 CET

CASTELLÓ, 25 May. (EUROPA PRESS) -

El president de la Diputació de Castelló, Carlos Fabra, ha anunciat hui que la institució provincial i la Generalitat van a avalar a l'empresa Marie Claire perquè la companyia evite presentar un concurs de creditors i garantir els 850 llocs de treball que depenen d'ella, en concret, amb una quantitat que ronda els 2 milions d'euros i que completarà els 7,5 milions d'euros que l'empresa tèxtil ja ha reunit de diferents entitats bancàries, tot i l'actual restricció del crèdit, segons han informat en un comunicat fonts de la institució provincial.

El president provincial ha qualificat l'operació de "molt més social que econòmica, perquè el tancament de Marie Claire suposa acabar amb el futur econòmic de 1.200 famílies de dos comarques, Els Ports i l'Alt Maestrat".

Segons ha dit Fabra, Marie Claire "representa i ha representat en la història d'esta província més que una empresa, ha representat dos comarques, tot un poble, tota la vida de les famílies d'allà, que, sense la fàbrica, òbviament, donarien per finalitzada la seua vida en estes comarques, per això no podem abandonar a una empresa que porta 102 anys generant riquesa i creant ocupació a la província de Castelló".

El gerent de Marie Claire, Vicente Tejero, ha destacat "la decisiva intervenció de la Diputació i de Carlos Fabra en la història recent de Marie Claire", i ha recordat que "ja a l'any 2005 aconseguirem l'ajuda de la Generalitat i la Diputació per a refinançar els nostres deutes i evitar el tancament de l'empresa a final d'any".

"Crec que la trajectòria de Marie Claire justifica àmpliament aquesta ajuda, doncs hi ha empreses que estan molt malament i demanen ajuda, tot i que no hi ha solució possible, tot i això nosaltres ens trobem en una situació totalment diferent, només necessitem d'una xicoteta empenta perquè tenim previst un augment del 5% en les vendes i seguim tenint un mercat objectiu al qual dirigir-nos", ha apuntat.

Fundada en 1907 per Celestino Aznar, el que va començar com una empresa familiar dedicada a la confecció s'ha convertit en una de les marques "més prestigioses" del sector de calceteria i mitges, segons les mateixes fonts.

Amb el pas dels anys, la primera botiga a Villafranca es va convertir en la primera baula d'una xarxa de distribució que porta els seus productes fins a Pròxim Orient o Sud-amèrica, passant pel Regne Unit, Holanda, França, Itàlia, Rússia, Bèlgica, Costa Rica o Jordània.

Hui, els articles que produixen els operaris de Vilafranca o Borriol es poden comprar indistintament al Líban, Londres, Washington o les Bahames, amb una producció anual de 5 milions de dotzenes de mitges. L'empresa compta actualment amb 600 treballadors a la planta de Vilafranca del Cid i amb 250 a la seu administrativa de Borriol.

Esta injecció de capital permetria mantindre el seu nivell de producció, una activitat industrial "vital" per tot Els Ports, on la marca té tres factories: fils, mitges i mitjons, han afegit.

colaboracio