CASTELLÓ, 14 Jun. (EUROPA PRESS) - -
El director general de Transparncia i Participació, José Tárrega, ha presidit l'acte de presentació de la nova Xarxa de Gobernana Local de la Comunitat Valenciana a Almassora, al que han assistit l'alcaldessa de la localitat, María Tormo, i representants d'ajuntaments del territori valenci.
En la seua intervenció, José Tárrega ha destacat la importncia de la iniciativa "per a enfortir la participació ciutadana en l'mbit local". En este sentit, s'ha referit a esta nova etapa de la Xarxa de Gobernana Local "que pretén convertir-se en un espai impulsor de projectes relacionats amb la participació i la transparncia, en collaboració amb les entitats locals valencianes".
Així mateix, el director general de Transparncia ha animat als municipis valencians a adherir-se a la nova xarxa i ha anunciat la creació d'una Escola de Bones Prctiques en participació i transparncia dirigida a les entitats municipals en el si de la xarxa "per a seguir innovant en accions que impliquen als ciutadans i ciutadanes".
Durant la sessió, s'han presentat les línies d'acció de la nova Xarxa de Gobernana Local i s'han aprovat les normes de funcionament, que inclouen una presidncia compartida amb les diputacions provincials. Al seu torn, en la reunió s'ha aprovat el nou text de la 'Carta d'adhesió' per als municipis i mancomunitats que inclou eixos estratgics en matria de transparncia.
D'altra banda, s'ha creat una comissió pemanente que funcione com a grup motor per a l'impuls d'actuacions i treballs en el si de la mateixa. Durant la reunió, s'han compartit bones prctiques en govern obert, amb l'objectiu d'inspirar a altres localitats a seguir este model participatiu i unir-se a la Xarxa de Gobernana Local. Actualment, un total de 55 municipis valencians formen part de la Xarxa de Gobernana Local.