El Govern i el Banc d'Espanya es posen en contacte amb Carlos, qui va denunciar l'exclusió financera als majors

Archivo - Arxiu - Un home utilitza un caixer automtic
EUROPA PRESS - Archivo
Publicado: martes, 25 enero 2022 17:16

   MADRID, 25 Ene. (EUROPA PRESS) -

   El Ministeri d'Economia i el Banc d'Espanya han contactat amb Carlos San Juan, l'home de 78 anys que va iniciar una campanya en la plataforma Change.org per a denunciar l'exclusió financera als majors i demanar "un tracte més hum" en les sucursals bancries.

   Carlos San Juan havia sollicitat tant al Ministeri d'Economia com al Banc d'Espanya propostes concretes i una resposta per escrit a la seua petició 'Soy mayor no idiota', que ja ha arreplegat més de 380.000 firmes.

   El Ministeri d'Economia s'ha posat en contacte telefnic amb Carlos aquest dimarts al matí. En concret, ha rebut una telefonada del secretari general del Tresor i Finanament Internacional, Carlos Cos, que li ha traslladat una invitació per a mantindre una reunió en el Ministeri.

   "M'han agrat haver iniciat aquesta campanya i m'han convidat a mantindre una reunió. Jo els he transms alguns dels problemes als quals ens enfrontem moltes persones majors quan hem de fer operacions bancries i els he dit que aquesta recollida de firmes hauria de servir per a sensibilitzar tant al Govern com als presidents de la banca", ha declarat el creador d'aquesta iniciativa.

   A més, aquest dilluns a la vesprada, Carlos San Juan va ser contactat també pel Banc d'Espanya per a concertar una cita telefnica amb el governador de la institució, Pablo Hernández de Cos, per a aquest dijous.

   Aquest veí de Valncia li havia enviat dimecres passat 19 de gener una carta en la qual li parlava de la seua recollida de firmes i li sollicitava la seua intervenció. "Al Governador del Banc d'Espanya, D. Pablo Hernández de Cos: El meu nom és Carlos, tinc quasi 80 anys i a vegades no m'entenc bé amb les mquines, les aplicacions mbils i les coses d'Internet. I com jo, milers de persones de la meua edat", indicava en la missiva.

   En ella, li explicava que cada vegada que vol fer una gestió bancria li resulta "molt complicat" i exposava que "no totes les persones majors" es manegen amb la tecnologia i alguns no tenen a ningú que els ajude o estan "cansats de dependre dels altres".

TRAVES TECNOLGIQUES

   "Som perfectament capaos de manejar els nostres estalvis, per les traves tecnolgiques ens incapaciten per a qualsevol operació. I li seré sincer: estem bastant farts. I tristos també. Perqu sentim que ens estan apartant", afegia.

   Carlos San Juan es va emocionar quan el passat 20 de gener va conéixer la notícia que el Govern urgia els bancs a garantir la inclusió financera dels majors.

   "Estic quasi plorant d'emoció pensant en majors sense veu que poden rebre ajuda, en totes les persones que no han pogut firmar perqu no saben ni com per que es veuran beneficiades si de veres aconseguim aquest canvi", va assegurar.

   No obstant aix, Carlos San Juan ha insistit que eixe anunci no és suficient i que no parar fins a veure mesures fetes realitat. "Hem d'esperar a veure en qu es converteix aquest anunci, no volem només comunicats amb bones intencions. Volem una millora de l'atenció en les sucursals bancries", ha resolt.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià