El Govern diu que si AENA optara a un possible concurs per a gestionar Castelló seria amb criteris d'eficiència

Aeroport de Castelló
WEB AEROCAS - Archivo
Actualizado: martes, 16 octubre 2018 12:40

CASTELLÓ, 16 Oct. (EUROPA PRESS) -

El Govern assegura que la selecció d'un nou gestor de l'aeroport de Castelló hauria de realitzar-se a través d'un concurs públic per a l'adjudicació, igual que s'ha fet en casos similars com, per exemple, per part de la Regió de Múrcia per a la gestió de Corvera, i la possible participació d'AENA en eixe concurs "dependrà de diverses circumstàncies, havent d'aplicar-se, en tot cas, el principi de bona administració o eficient utilització de fons públics".

Aquesta és la resposta que ha donat el Govern al senador de Compromís Carles Mulet, a la seua pregunta de si es preveu analitzar la inclusió de l'aeroport de Castelló en la xarxa d'AENA i si hi ha hagut contactes amb la Generalitat Valenciana referent a açò.

Mulet ha subratllat en un comunicat que la incorporació de l'aeroport de Castelló a la xarxa pública d'AENA ha sigut sempre "l'aspiració política", des que l'expresident de la Diputació Carlos Fabra "impulsara aquesta polèmica infraestructura".

Segons ha dit, en eixe moment "únicament va aconseguir de l'aleshores ministre de Foment, (Francisco) Álvarez Cascos, el certificat d'utilitat pública el 22 de febrer de 2002, però no la gestió pública estatal".

Des d'aleshores, segons el senador, s'ha convertit en objecte de tot tipus de burles, després de l'esperpèntica inauguració com a 'aeroport del iaio', els anuncis fallits, o els desacords amb la gestora privada", que, "malgrat el negoci segur gràcies a les ajudes públiques, va abandonar la seua explotació".

El representant de Compromís ha recordat que el nou govern autonòmic va optar per continuar amb aquestes instal·lacions obertes "tot i els números desfavorables, optant per mantindre el contracte amb Lavalin, que obligava l'administració pública a desembossar 25 milions d'euros a aquesta empresa durant 20 anys".

Tot i això, Mulet ha indicat que les dades econòmiques apunten al fet que a l'empresa "no li acaba d'eixir rendible", i per açò, recentment es va anunciar que la relació amb Edeis --l'empresa que va absorbir Lavalin-- "tenia les dies comptats i a la fi de 2019 seria la Generlitat, a través de l'empresa pública Aerocas, qui gestionaria directament l'aeroport, notícies que s'han vist encreuades amb la intenció autonòmica d'exigir la incorporació d'aquest aeroport a la xarxa d'AENA".

"FREDOR"

Aquesta intenció, segons ha subratllat el senador, pareix ser rebuda "amb fredor" des de Madrid "malgrat el precedent de l'aeroport de Corvera (Múrcia), on la instal·lació autonòmica, amb tanta mala premsa i dades com la de Castelló, sí ha passat a ser gestionada per AENA".

El Govern ha contestat a Mulet que l'Aeroport de Castelló és de titularitat autonòmica, a través de l'empresa Aeroports de Castelló, S.L adscrita a la Generalitat Valenciana, i que el 31 de gener de 2014, va adjudicar, mitjançant un concurs, la gestió d'aquest aeroport a l'empresa canadenca SNC-Lavalin.

Posteriorment, al gener de 2017, el grup francés Edeis va assumir la gestió de tots els aeroports que operava SNC-Lavalin, entre els quals es troba l'Aeroport de Castelló.

Segons consta en la resposta, la selecció d'un nou gestor de l'aeroport hauria de realitzar-se a través d'un concurs públic per a l'adjudicació de la gestió, igual que s'ha fet en casos similars, com, per exemple, per part de la Regió de Múrcia per a la gestió de l'aeroport de Corvera.

No obstant açò, el Govern indica que la possible participació d'AENA en aquest concurs dependrà de diverses circumstàncies, "havent d'aplicar-se, en tot cas, el principi de bona administració o eficient utilització de fons públics".

"DESINTERÉS"

Segons Mulet, aquesta resposta denota "desinterés" i "xoca amb la història d'aquest aeroport", doncs "si bé és cert que en l'actual etapa s'ha aconseguit anar tapant ferides que produïen la sagnia econòmica, sempre ha sigut mitjançant els diners públics i no pels propis nombres de l'explotació, que ha sigut deficient quant no ridícula".

"Res ens assegura que Pedro Sánchez puga vindre al FIB 2019 a un aeroport d'AENA, ni que existisquen vols directes Vilanova-Madrid, per a evitar una altra vegada l'abús del Falcon", ha conclòs el senador.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià