MADRID, 22 Oct. (EUROPA PRESS) -
El Govern ha ordenat crear un equip de treball per a procedir a la devolució de totes les multes que es van imposar als ciutadans durant el primer estat d'alarma per la COVID-19 i anullar els expedients que seguien sent tramitats per l'administració, segons han informat a Europa Press fonts del Ministeri de Política Territorial.
Després de la resolució del Tribunal Constitucional que va declarar inconstitucional el primer estat d'alarma --i ha de dir sobre el segon--, l'Executiu ha creat equips de treball amb totes les subdelegacions i delegacions del Govern, en els quals també participen l'Agncia Tributria, la Delegació d'Economia, el Tresor Públic i Política Territorial.
Amb l'assessorament d'equips informtics, el Govern procedir a la devolució "d'ofici" la quantitat que es va cobrar per les sancions que es van imposar en compliment de l'estat d'alarma. Per a a, s'habilitar un mecanisme perqu els ciutadans consignen un compte bancari des de la qual poder dur a terme la transacció.
En l'equip hi participen les subdelegacions i delegacions del Govern de totes les comunitats autnomes excepte Catalunya i País Basc, que tenen la competncia en aquesta matria transferida. De fet, el vicelehendakari i conseller basc de Seguretat, Josu Erkoreka, va anunciar a principis d'octubre que es procediria a la devolució.