Publicado 01/07/2022 13:29

L'Ajuntament de València augmenta fins a l'1,6 milions d'euros la quantia dels Bons al Comerç 2022

Archivo - Arxiu- L'edil d'Hisenda i Desenvolupament Innovador dels Sectors Econòmics a València, Borja Sanjuán, i el vicealcalde de la ciutat, Sergi Campillo, en la roda de premsa posterior a la Junta de Govern Local.
MAO - Archivo

   VALÈNCIA, 1 jul. (EUROPA PRESS) -

   L'Ajuntament de València ha augmentat fins a l'1,6 milions d'euros la quantia destinada en 2022 als Bons al Comerç, amb els quals es busca fomentar el consum en els establiments de proximitat de la ciutat. En conseqüència, s'incrementa també el nombre de bons que s'emetran i es repartiran entre els consumidors que els sol·liciten.

   Així, en aquesta nova edició dels Bons al Comerç es passa dels 17.000 bons en 2021 fins als 27.882 d'enguany, amb un pressupost total que creix dels 847.000 euros de l'any anterior als 1,6 milions d'euros actuals.

   La Junta de Govern Local del consistori valencià ha aprovat aquest divendres l'edició 2022, com ha indicat en la roda de premsa posterior a aquesta reunió el vicealcalde de la ciutat, Sergi Campillo.

   El responsable municipal ha recordat que aquesta iniciativa es desenvolupa en col·laboració amb Cambra València i ha precisat que enguany la campanya es durà a terme entre el 3 d'octubre i el 30 de novembre.

   Campillo ha explicat que els ciutadans podran adquirir una targeta de compra a un preu de 50 euros i gastar amb ella fins a 100 euros en productes i servicis en els establiments de València adherits a la campanya Bons al Comerç. L'Ajuntament aporta els 50 euros restants.

   "L'objectiu principal és impulsar les compres en el comerç local i de proximitat i aconseguir pal·liar les conseqüències econòmiques que ha tingut la Covid-19 en aquest sector, així com ara la crisi energètica i inflacionista", ha manifestat el vicealcalde.

   Sergi Campillo ha comentat que els Bons al Comerç 2022 són una "mesura nova" impulsada el passat any amb aquesta finalitat que ha aconseguit un "incontestable èxit entre la ciutadania". Ha apuntat que així ho demostra el fet que "els bons es van acabar en unes hores" en la primer edició.

   Aquests bons s'obtenen en format de targeta bancària a través de la pàgina web de la campanya, www.bonocomerciovlc.com, i estan associats al nombre d'identificació de l'usuari (DNI o NIE). En la funda de la targeta s'inclourà un codi QR per a poder descarregar el llistat actualitzat de comerços adherits a la iniciativa. Aquest també es podrà consultar en la pàgina web de la campanya, ha detallat Sergi Campillo.

PROJECTE CITYCLIM

   D'altra banda, el responsable municipal ha assenyalat que la Junta de Govern Local ha acceptat una aportació de prop de 150.000 euros procedent de la Unió Europea, dins del projecte CityCLIM, per a "procurar uns servicis climàtics urbans de pròxima generació utilitzant models meteorològics avançats i fonts de dades emergents".

   Campillo ha precisat que eixa ajuda es destinarà per a desenvolupar la ferramenta que permetrà "detectar els canvis meteorològics" i "donar avisos a la població en temps real, així com elaborar mapes d'impacte de mitigació climàtica". Ha assenyalat que amb aquesta proposta es pretén "habilitar a la ciutat davant els efectes del canvi climàtic" i ha valorat que les noves tecnologies puguen ajudar a açò.

   "És important usar la innovació, la tecnologia, per a habilitar a les ciutats amb la finalitat de poder avançar-se als efectes més durs del canvi climàtic i preparar a la població, per exemple, davant les onades de calor", ha dit.

   L'Ajuntament col·labora en CityCLIM amb la Universitat de València, que és la institució que lidera la participació espanyola en aquest projecte en el marc del programa europeu d'investigació i innovació Horitzó 2020.

PLATAFORMA DE MOBILITAT

   Així mateix, Campillo ha exposat que la Junta de Govern Local ha acceptat també una subvenció dels fons europeus Next Generation, per import de 14,1 milions d'euros, per al programa Ciutats Connectades.

   Aquest és una plataforma digital de dades de mobilitat, oberta i interoperable, dins d'una iniciativa global de 24 milions d'euros, en la qual participen Valladolid, Vitòria, Logronyo, Gijón, Fuenlabrada i València. La participació de la capital valenciana es fa a través de l'Empresa Municipal de Transports (EMT).

   Amb aquesta ferramenta es busca "millorar l'explotació de dades i la mobilitat", a més de "potenciar el transport públic", ha agregat Sergi Campillo, que ha asseverat que aquest és un exemple de col·laboració entre administracions. Igualment, ha detallat que de la quantitat global del projecte se subvenciona un 90 per cent, mentre que la resta es finança amb recursos propis municipals.

colaboracio