Mercadona augmenta el seu benefici un 17% fins als 727 milions d'euros en un "any atípic" marcat per la pandèmia

Imatge d'una tenda Mercadona
MERCADONA
Publicado: martes, 20 abril 2021 13:38

   VALNCIA, 20 Abr. (EUROPA PRESS) -

   Mercadona ha elevat les seues vendes un 5,5 per cent en 2020, fins a aconseguir els 26.932 milions d'euros i ha registrat un benefici net de 727 milions, la qual cosa suposa un increment també del 17 per cent respecte a l'exercici anterior, a pesar de "l'any atípic" que s'ha viscut com a conseqüncia de la pandmia, i que ha obligat la cadena a invertir 200 milions d'euros en mesures enfront de la Covid-19.

   Així ho ha donat a conéixer aquest dimarts el president de Mercadona, Juan Roig, en la roda de premsa anual en la qual informa sobre la situació dels 5 Components de Mercadona, els resultats de l'exercici anterior i les previsions per a enguany, i que en aquesta ocasió ha volgut iniciar amb un record a totes aquelles persones que no han aconseguit superar la malaltia.

   L'acte s'ha retardat un mes de les seues dates habituals per canvis en el sistema informtic de la cadena i s'ha celebrat per primera vegada de forma mixta (presencial i telemtica), precisament per la situació sanitria, un escenari en el qual Roig ha defs que Mercadona ha pres "decisions valentes" malgrat la "por" i la incertesa que imperava en els primers dies, en els quals no se sabia molt bé que calia fer.

   Per a Roig "la salut i l'economia són com respirar i menjar, la salut és important per l'economia també", per la qual cosa davant la crisi sanitria han emprs més de 100 mesures extra, comenant per la compra de mascaretes per a treballadors, mampares, gel, senyalització, aparca carros, seguretat, control d'aforament, un Call Center amb 60 metges per als treballadors i una prima als empleats pel seu "compromís" amb la cadena.

   La pandmia, li ha eixit "cara" a la cadena, que ha perdut 0,5 punts de quota de mercat, tant per la prdua de turistes com perqu "alguns competidors ho han fet millor", ha adms Roig. Encara així, Mercadona seguir avant amb els seus propis mitjans i "sense demanar ajudes" a les administracions "perqu si no, perds agilitat", ha apuntat.

   De fet, la seua intenció és continuar amb la "brutal transformació" que ja va emprendre fa uns anys i invertir en ella un total de 1.500 milions d'euros en aquest 2021: 1.130 milions en noves obertures, reformes, 'Frescos Global' i 'Listos para Comer'; 225 en blocs logístics i 145 en la transformació digital.

   En aquest últim apartat tecnolgic, Roig ha destacat que ara compten amb "una de les millors pgines web" en grans ciutats com Valncia, Barcelona o Madrid, on té bloc logístic i la resta anir canviant. Amb a, i també impulsada per la pandmia, les vendes online s'han duplicat al llarg d'aquest exercici, encara que suposen l'1% de les seues vendes totals, el 4% en les ciutats amb els 'ruscs'.

    D'ara en avant, la qual cosa té clar el president de Mercadona és que vol centrar-se a "millorar la qualitat" dels productes que ofereix. "No anem a entrar en una guerra de preus, la nostra guerra és la qualitat", ha remarcat. De fet, ha adms que a alguns productes Hacendado els "falta qualitat", per la qual cosa van a incidir en aquest mbit.

((HI HAUR AMPLIACIÓ))

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià