Mercadona comprar 92.000 tones de crelles d'origen nacional per a la campanya d'enguany, un 7% més que al 2019

Mercadona preveu comprar 92.000 tones de crelles d'origen nacional, un 7% més que en 2019
MERCADONA - Archivo
Publicado: jueves, 4 junio 2020 13:27

VALNCIA, 4 Jun. (EUROPA PRESS) -

Mercadona preveu comprar més de 92.000 tones de crelles d'origen nacional per al 2020, aproximadament un 7% més que al 2019, quan la companyia va comprar aproximadament 85.500 tones. Una decisió que la companyia emmarca dins de la seua "aposta pels productes frescos i de proximitat".

Per a proveir d'aquest producte a les botigues de Mercadona, la companyia collabora per a la campanya d'enguany, que va de maig a octubre/novembre aproximadament, amb provedors locals els camps dels quals se situen a Andalusia, Regió de Múrcia, Castella i Lleó, Castella-la Manxa, Comunitat de Madrid, Comunitat Valenciana, La Rioja, Astúries, Euskadi, Galícia, Illes Balears i Canries.

A partir del mes de maig la cadena de supermercats comena a oferir crelles de proximitat en la seua secció de Fruita i Verdura, i s'estén fins a octubre o novembre, en funció de la producció. Com tots els anys, durant la campanya espanyola, entre maig i octubre/novembre, i quan el producte compta amb la qualitat que demanden els 'caps' (clients), hi ha crella 100% espanyola procedent de diferents comunitats autnomes, explica la companyia en un comunicat.

No obstant a, com a exemple del "compromís amb el producte local", per a Península es disposa d'un format de 2Kg de crella nacional de la varietat Agra, disponible en les botigues des del mes d'octubre fins a abril, la qual cosa garanteix que, sempre que la qualitat ho permeta, es dispose de crella origen 100% nacional el mxim temps possible, afig el comunicat.

Al 2019 les compres de Mercadona a Espanya van aconseguir un valor superior als 19.970 milions d'euros. Grcies als acords comercials de la companyia amb el sector primari, Mercadona collabora amb 9.500 agricultors, 12.000 pescadors i 6.700 ramaders. A més, la companyia dona el seu suport a la iniciativa del Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació 'Fruites i Verdures de temporada'.

En Mercadona el 100% dels provedors són espanyols, com Patatas Meléndez, Patatas Hijolusa, Udapa, Almacenes Lázaro, Hermanos González Arrebola, Patatas Gómez, Manuel Prado, Cadimisa, Papacan, Mr. Chippy i Illacamp. Aquests al seu torn, mantenen també "relacions estables amb agricultors locals, consolidant així un Model de Cadena Agroalimentria Sostenible del que la companyia se sent orgullosa de formar part", ressalten des de l'empresa.

Mercadona vol deixar clar que defn les "prctiques comercials justes" i des de fa anys est adherida al Codi de Bones Prctiques Mercantils en la Contractació Alimentria. Aquest acord voluntari s'emmarca en la 'Llei de Mesures per a Millorar el Funcionament de la Cadena Alimentria' i est impulsat pel Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació (MAPA) en collaboració amb diferents associacions de tota la cadena agroalimentria nacional.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià