Mercadona va captar el 39,2% de les vendes de supermercats en les dos setmanes de l'estat d'alarma

Diverses persones esperen per a poder entrar a comprar en un supermercat Mercadona de Madrid en plena crisi sanitria per coronavirus on els espanyols porten confinats en les seues llars quasi dos setmanes, a Madrid (Espanya), a 26 de mar de 2020.
Marta Fernández Jara - Europa Press
Publicado: jueves, 2 abril 2020 11:57

Un de cada deu espanyols va realitzar alguna compra en Amazon en les primeres setmanes de confinament

MADRID, 2 Abr. (EUROPA PRESS) -

Mercadona segueix sent la cadena de supermercats preferida pels espanyols per a fer la compra durant l'estat d'alarma, ja que ha captat el 39,2% de les vendes en les dos primeres setmanes de mesures excepcionals per a frenar l'expansió del coronavirus, segons dades de Fintonic.

En concret, la firma presidida per Juan Roig aconsegueix quasi la mitat de les vendes del sector de l'alimentació, seguida per Carrefour amb un 10,4%, de Lidl (6,06%); Alcampo (4,8%) i Dia, amb un 4,7% del total.

L'informe mostra que els productes d'alimentació es posicionen com el principal desemborsament d'aquests dies per part de les famílies. Un de cada tres espanyols va realitzar una compra en grans superfícies d'alimentació amb una despesa mitjana de 86 euros setmanals, la qual cosa suposa un increment del 22% de l'import mitj setmanal durant la resta de l'any, que se situa en 70 euros.

LA VENDA 'ONLINE' DE LLIBRES I EL TXTIL BAIXA

D'altra banda, el comer 'online' est creixent. Així, el 10% dels espanyols va realitzar alguna compra en Amazon, encara que aquesta dada suposa un decreixement d'un 17% pel que fa a la mitjana de la resta de l'any.

L'informe mostra que durant el confinament s'ha elevat la venda de llibres i altres publicacions. Grcies a l'impuls del canal 'online', durant aquests dies no solament manté un ritme positiu, sinó que el nombre de compradors creix un 23%, amb una despesa mitjana d'11,5 euros (un 4,1% menys que la resta de l'any).

Una tendncia que no es reflecteix en altres sectors, com el txtil, que pateix un descens d'un 91% en el nombre de compres, encara que aconsegueix incrementar un 14,4% la despesa mitjana, arribant als 67,5 euros.

Respecte a l'electrnica de consum, aquesta cau un 65,5% les transaccions realitzades aquestes dos últimes setmanes, a pesar que s'incrementa la despesa mitjana fins als 114 euros, un 36,7% més.

D'altra banda, el nombre de comandes de menjar a domicili, l'única activitat comercial de restauració permesa, es redueix un 49,5%, amb un import mitj que es manté estable a l'entorn dels 25 euros.

Alguns productes i servicis considerats com a essencials també mostren descensos com ocorre amb la gasolina i els servicis d'ptica. El percentatge de compradors en gasolineres va caure un 69,2%, mantenint-se la despesa mitjana en 44 euros, mentre que en les ptiques baixa un 88,5% i també la despesa mitjana un 20,6% (64 euros).

La contractació de plataformes de vídeo sota demanda com HBO, Netflix i Movistar també ha experimentat una lleu caiguda. Si abans del comenament de la crisi sanitria el percentatge mitj de subscripcions era del 6,9%, en els últims quinze dies ha baixat fins al 5,3%.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià