Publicado 27/09/2022 10:12

La NASA estavella amb èxit una nau contra un asteroide en la primera prova de defensa planetària

Imatge de l'asteriode que ha colpejat la NASA en la prova DART.
NASA

MADRID, 27 Sep. (EUROPA PRESS) -

La NASA ha aconseguit aquest dilluns realitzar una col·lisió planificada contra un asteriode en la primera prova de defensa planetària amb l'objectiu de desviar lleugerament l'objecte còsmic de la seua òrbita.

"Impacte exitós!", ha celebrat la NASA, en un missatge en la xarxa social Twitter en la qual ha adjuntat un vídeo en el qual s'observa la prova realitzada.

"Mire des de la càmera DRACO de la missió DART com la nau espacial de la grandària d'una màquina expenedora xoca amb èxit amb l'asteriode Dimorphos, que és d'una mida d'un estadi de futbol i no representa una amenaça per a la Terra", ha agregat.

L'asteriode és un cos de 160 metres de diàmetre, que gira al voltant d'un cos major, de 780 metres, anomenat Didymos.

La prova de redirecció de doble asteroide (DART) de la NASA ha sigut el primer intent de l'agència de moure un asteriode a l'espai.

"Com a part de l'estratègia general de defensa planetària de la NASA, l'impacte de DART amb l'asteroide Dimorphos demostra una tècnica de mitigació viable per a protegir el planeta d'un asteroide o estel que es dirigisca a la Terra, si es descobreix un", ha explicat l'agència del govern nord-americà en un comunicat.

L'administrat de la NASA, Bill Nelson, ha qualificat la prova de "èxit sense precedents". "També és una missió d'unitat amb un benefici real per a tota la humanitat", ha afegit.

"A mesura que la NASA estudia el cosmos i el nostre planeta natal, també estem treballant per a protegir eixa llar, i aquesta col·laboració internacional va convertir la ciència ficció en un fet científic, demostrant una forma de protegir la Terra", ha explicat Nelson.