Publicado 30/06/2022 11:29

Ouigo començarà a operar l'alta velocitat Madrid-València el 7 d'octubre

Archivo - Tren d'Ouigo
OUIGO - Archivo

   L'inici d'operacions a Alacant s'ajorna a 2023

   VALÈNCIA, 30 juny (EUROPA PRESS) -

   Ouigo, l'operador low-fare de trens d'alta velocitat a Espanya, començarà a operar la línia entre Madrid i València a partir del pròxim 7 d'octubre. Els bitllets estan disponibles a partir de hui dijous des de 9 euros al lloc web i l'app. Les operacions amb Alacant s'ajornen a 2023 a causa de les homologacions amb l'estació de Chamartín.

   La companyia disposarà de tres anades i tornades cada dia a València, és a dir, sis trajectes diaris entre les dos ciutats. En total, Ouigo oferirà un total de 21.378 places setmanals en els seus trens Alstom Euroduplex d'última generació de doble altura amb 509 places, "els trens de major capacitat del mercat espanyol". És l'equivalent a 213 vols o a 10.689 desplaçaments amb cotxe.

   Així ho han anunciat en roda de premsa la directora General d'Ouigo Espanya, Hélène Valenzuela, i el director comercial i de màrqueting d'Ouigo Espanya, Federico Pareja, que han destacat que arriba a València "la verdadera baixada de preus que s'esperava".

   La connexió entre Madrid i València es realitza des de l'estació de Chamartín-Clara Campoamor, que connectarà a 300 quilòmetres per hora la capital del Túria amb el focus financer de la capital espanyola i proporcionarà connexió directa als viatgers que desitgen continuar el seu trajecte cap al nord d'Espanya amb tren, sense canviar d'estació.

   L'enllaç entre València i Madrid es realitzarà pel túnel que uneix Chamartín amb Puerta de Atocha i Torrejón de Velasco, que, en un futur, inclourà una estació passant a Madrid-Puerta de Atocha. Aquest túnel, l'engegada del qual està prevista per a l'1 de juliol, comptarà amb el sistema de seguretat estàndard europeu (ERTMS) que utilitza Ouigo.

   Parejo ha ressaltat que Ouigo opera amb un model de negoci verd, "100% digital i amb preus mai abans vistos en l'alta velocitat a Espanya", amb els quals ha "aconseguit democratitzar l'accés al tren", i ha incidit que més de 2,2 milions de viatgers han triat la companyia per a desplaçar-se entre Madrid, Barcelona, Zaragoza i Tarragona, "incrementant l'ús d'aquesta línia fins a nivells rècord" i canviant "quasi per complet el perfil de l'usuari", amb famílies, joves i estudiants, entre uns altres.

colaboracio