Raquel Sánchez recorda a Compromís que la ZAL del port de València està construïda i advoca per posar-la en funcionament

Archivo - Area de la ZAL de Valncia.
APV - Archivo
Publicado: miércoles, 25 mayo 2022 12:50

   MADRID, 25 May. (EUROPA PRESS) -

   La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha recordat a Compromís que la zona d'Activitats Logístiques (ZAL) de Valncia ja est construda i ha advocat per engegar-la per a estimular l'economia local i regional.

   El diputat de Compromís Joan Baldoví ha interpellat a Sánchez en el Ple del Congrés dels Diputats per a demanar a l'Entitat Pública Empresarial de Sl (SEPES) que no recórrega la sentncia del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) que anulla el Pla Especial de la ZAL i que s'estudien alternatives per a aquesta infraestructura a llocs fora de Valncia, com Sagunt o Xest.

   Baldoví ha ressaltat que el projecte acumula tres sentncies contrries --per tractar-se de sl no urbanitzable de protecció agrícola-- i ha demanat "no mirar al passat" i evitar recórrer la sentncia per a no "malbaratar" diners públics i que els tribunals tornen a anullar el projecte. El contrari, ha dit, li semblaria una "errada".

   Al parer del diputat de Compromís, la sentncia del TSJCV, d'abril de 2022, "obri una oportunitat per a repensar la ciutat de Valncia" i "replantejar noves alternatives viables", per la qual cosa ha insistit que "hi ha alternatives" per a la ubicació de la ZAL, 300.000 metres quadrats de sl logístic.

   Per a la ZAL, ha plantejat recuperar-la com un corredor verd que connecte el parc urb del riu Turia i el Parc Natural de l'Albufera, un projecte que "podria situar Valncia en l'excellncia ambiental a nivell europeu".

   Sánchez, per la seua banda, ha posat l'accent que la ZAL est urbanitzada des de 2005 i, en conseqüncia, "no es pot traslladar una infraestructura que ja s'ha executat", encara que s'ha mostrat oberta a abordar l'execució d'altres desenvolupaments logístics a les zones plantejades.

   En aquest context, ha adms que contra la sentncia del TSJCV és posiible la presentació d'un recurs de cassació, per ha recordat que SEPES no pot presentar-lo per no estar "legitimat" en la causa.

   Qui si pot és Valncia Plataforma Intermodal i Logística, una societat mercantil estatal, que sí té intenció de recórrer la sentncia, iniciar els treballs per a engegar un nou Pla Especial que esmene els defectes de forma de l'anterior i dedicar "els seus esforos i recursos" per tal que la ZAL es pose en funcionament.

   Fins ara, SEPES ha invertit 133 milions d'euros en aquesta actuació i té previst invertir 5,5 milions en mesures correctores.

   "Considerem que la posada en servici de la ZAL contribuir a incrementar la competitivitat del Port de Valncia i del teixit empresarial regional i nacional", ha resumit Sánchez, que també ha alludit a l'"alt nivell de sinergies" que poden generar-se a la zona i a la possibilitat que es creen 2.000 llocs de treballat de manera directa.

   Per a, ha demanat "aprofitar les oportunitats" i ha reiterat que el "bloqueig sistemtic" d'aquesta infraestructura "no és la millor opció".

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià