Ribó reivindica el Corredor Mediterrani: "València no vol ser allò que va ser fa 30 anys, el semàfor d'Europa"

Ribó en la seua intervenció en la jornada
AJUNTAMENT DE VALÈNCIA
Actualizado: jueves, 13 diciembre 2018 12:07

VALÈNCIA, 13 Dic. (EUROPA PRESS) -

L'alcalde de València, Joan Ribó, ha reivindicat el Corredor Mediterrani per a "no perdre el tren de la sostenibilitat" i perquè la ciutat "no vol ser allò que va ser fa 30 anys, el semàfor d'Europa". En aquest sentit, ha reclamat que es pose en marxa l'estació intermodal i el "soterrament adequat de les vies" a la zona urbana.

Així ho ha manifestat en declaracions als mitjans abans de participar en l'obertura tècnica de les jornades organitzades per Ferrmed 'El Corredor Mediterrani i el seu impacte en les xarxes ferroviàries metropolitanes dels grans nodes urbans', al costat del president d'aquesta associació, Joan Amorós. També estava prevista l'assistència de l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, que finalment no ha pogut estar per motius de salut.

Ribó ha explicat que aquesta jornada té com a objectiu parlar de la posició de les ciutats en el Corredor Mediterrani, ja que exerceixen un "paper fonamental" en la seua "articulació". El primer edil de València ha remarcat que aquesta infraestructura té un "pes molt important en les mercaderies" i el trànsit de viatgers, que "es creen i desenvolupen en les grans ciutats".

Per açò, considera "molt important analitzar el paper del Corredor com a articulador de les grans ciutats" de la zona mediterrània "i evidentment com a articulador també en la seua connexió a Europa". Amb aquesta premissa, ha demanat una "cosa senzilla": "València no vol ser allò que va ser fa 30 anys, el semàfor d'Europa", en el seu moment amb la "circulació de cotxes" i "ara amb els trens".

L'alcalde ha posat l'accent que València és la "única gran ciutat a hores d'ara que no té un soterrament adequat per als passos de trens, juntament amb Alacant". Ha insistit que és "imprescindible que l'acord que en principi es va firmar el 2003 s'engegue seriosament", en referència al conveni subscrit aquell any per a planificar i les obres de soterrament de les vies del tren a l'entrada a València.

ESTUDIS SOBRE EL DESDOBLAMENT PER A 2021

Per al president de Ferrmed, València és la "gran capital del Corredor Mediterrani a la Península Ibèrica". "No podem de cap manera permetre que, any rere any, se'n vagen endarrerint les dates. A primers d'any, es parlava de tindre l'ample internacional fins a Múrcia per al 2020. A Barcelona, al setembre el ministre ja va dir que 2021, ja és un any més tard. Les obres, que lògicament han de vindre de nord cap a sud, s'acaben de començar. Hem de fer força perquè açò s'acabe", ha asseverat.

Amorós ha recalcat que no es pot "permetre" que el 2021 "només es tinga un pegat" i que l'"ample internacional d'una forma més o menys precària puga arribar cap al sud".

En aquest sentit, ha instat a "exigir que per al 2021 tinguem tots els estudis tècnics acabats per al desdoblament de la línia" i que "hi haja un estudi complet de tot el desenvolupament del Corredor Mediterrani tal com s'havia fet el 2011 per part del Ministeri de Foment i que després va quedar totalment aparcat".

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià