Taurus manté facturació el 2011 amb 200 milions

Ramón Térmens Y Àngel Riudalbàs
TAURUS
Actualizado 18/5/2012 16:22:47 CET

BARCELONA, 18 May. (EUROPA PRESS) -

La companyia de xicotets electrodomèstics Taurus ha tancat l'exercici 2011 amb una facturació de 200 milions d'euros, fet que suposa mantindre el volum de negoci assolit l'any anterior, a causa dels tipus de canvi, tot i haver crescut en tots els mercats.

En una entrevista d'Europa Press, el conseller delegat de Taurus, Àngel Riudalbàs, ha explicat que el 75% de les vendes del grup es produïx fora del mercat espanyol i d'estes un 60% està subjecte a tipus de canvi perquè el 15% restant es ven a Europa.

"Estem més que satisfets perquè el que ens interessa és créixer en tots els mercats i posar bases sòlides per al nostre creixement", ha sostingut.

El president de Taurus, Ramón Térmens, ha recalcat que l'aposta per l'R+D, així com la diversificació de les línies de negoci i el llançament de nous productes han permès al grup mantindre's fins i tot al mercat domèstic, on té una quota de mercat d'entre el 7% i el 8%.

La facturació d'esta companyia multilocal, com a Riudalbàs i Térmens els agrada definir-la, es distribuïx entre Espanya (25%), el Brasil (25%), Europa (15%) i la resta del món (35%).

D'este 35%, Mèxic suposa un 40%, mentre que Índia i Sud-àfrica sumen un altre 40% i el 20% restant ho componen altres països.

INTERNACIONALITZACIÓ

Grup Taurus va afermar la seua aposta per la internacionalització l'any 2000 i actualment és present a més de 80 països, i han estat els seus principals mercats Espanya, Portugal, França, el Brasil, Mèxic, Colòmbia, Marroc, Sud-àfrica i Índia.

"Sempre estem buscant noves oportunitats", ha recalcat Térmens, qui ha defensat que el model de Taurus, una estratègia que li permet enguany fer el seu 50 aniversari, es basa en comprar marques a altres països i enriquir-les amb l'enginyeria del grup.

La Xina és un dels principals focus d'interès de la companyia, un país des del que Taurus distribuïx a altres mercats, però encara no ven els seus productes perquè no ha trobat el model amb el qual fer-ho, ja que Riudalbàs ha sostingut que resulta complicat a l'existir molta competència amb marques molt fortes implantades i proveïdores per a tot el món: "la Xina és un mercat importantíssim i això ho tenim claríssim", ha recalcat.

Un altre focus d'interés és els Estats Units, tot i que no és prioritari perquè l'estratègia és créixer a Llatinoamèrica i l'Àsia, en països com Xile, Perú, Malàisia i Indonèsia, mitjançant la compra de marques o acords amb socis locals.

El Brasil és una aposta estratègica per a Taurus, ja que la companyia va anunciar el novembre del 2011 una inversió de 22,3 milions fins al 2013 per ampliar les seves instal·lacions al país, on va llançar la marca Taurus mitjançant un acord amb l''autoservici a l'engròs' Sam's, i també la marca Winsor.

NOVES MARQUES

Taurus ha incorporat enguany al seu dossier dos noves marques, Lavakan --especialitzada en la higiene de mascotes i present a més de 20 països-- i Lucky --especialitzada en la cura personal i l'adquisició de la qual s'ha realitzat a través de la filial sud-africana Creative Housewares--.

"Es tracta d'un 'win to win' en què nosaltres aportem la nostra enginyeria i estes noves marques ens proporcionen noves línies de producte i canals de distribució", ha ressaltat Térmens.

Altres marques del dossier del grup són Monix, Turmix, Casals, Mycook, Minimoka, Coffeemotion, White&Brown, Alpatec, Mallory, Mellewere, Inalsa, Winsor i Taurus Professional.

Grup Taurus, amb seu central a Oliana (Lleida), té una plantilla de més de 2.000 professionals i té filials en més de deu països, així com una xarxa de distribuïdors que li permeten operar en més de 80 països.

Alhora, té set centres de producció i altres set d'enginyeria distribuïts entre Espanya, Mèxic, Brasil, Xina, Sud-àfrica i Índia.

colaboracio