Tendències de consum postCOVID-19: alimentació saludable i producte local, a bon preu

All sec disponible en la secció Fruita i Verdura de Mercadona
MERCADONA - Archivo
Publicado: miércoles, 27 mayo 2020 16:09

La gran distribució agroalimentria aposta per la "innovació" per a adaptar-se a noves necessitats i seguir amb la reducció del plstic

VALNCIA, 27 May. (EUROPA PRESS) -

La crisi provocada per la Covid-19 ha irromput en la gran distribució agroalimentria per a "accelerar" tendncies que ja havien comenat a aflorar abans. L'alimentació saludable, productes locals, un bon etiquetatge o receptes fcils i rpides de preparar, són algunes de les claus que marcaran l'era postCovid-19 en les grans cadenes de distribució, on el client mirar més la seua butxaca i buscar una bona relació qualitat-preu.

Així es mira al futur des d'empreses com Mercadona, Consum o Ikea Food, que aquest dimecres han participat en una taula redona virtual organitzada pel centre tecnolgic Ainia, amb el títol 'La gran distribució treballant cap al futur. Les empreses davant el desafiament del Covid-19'.

Malgrat la "incertesa" que predomina en aquests temps, aquestes companyies aposten per "tirar endavant amb innovació" per a adaptar-se i fins i tot avanar-se a les noves necessitats, ja siga en matria de seguretat, hbits socials i de teletreball, tendncies o nous productes.

I també per a avanar en la sostenibilitat, doncs encara que admeten que la pandmia ha deixat "en pause" la reducció de plstics en favor de la seguretat sanitria, també creuen que el temps a casa ha servit per a ser "més conscients" de totes les deixalles que es generen i de la importncia del medi ambient.

Per a, preveuen continuar a la cerca de productes substitutius més sostenibles i plstics reciclables, en línia amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). "La societat va a seguir exigint un ús responsable del plstic, per no demonitzar-ho".

Així ho apuntaven i director de Qualitat de Mercadona, Luis Pl, el director de Mrqueting de CONSUM, Manuel García, i el Country IKEA Food Manager, Carlos Cocheteux, durant la taula virtual moderada per la directora general d'Ainia, Cristina del Campo.

MERCADONA PREPARA NOUS PLATS 'LLESTS PER A MENJAR'

Durant el debat, el director de Qualitat de Mercadona, Luis Pl, ha assenyalat que els hbits saludables ser un dels "punts clau" en l'alimentació després de la pandmia. Abans ja es percebia aquesta tendncia per ara la "preocupació" per immunitzar-se ha fet que cobren més fora els productes sans i complements vitamínics, mentre els "productes capritx" que eixiran de la cistella.

Els clients demandaran "el més sa possible al menor preu possible", a causa de l'impacte de la crisi, ha augurat. En qualsevol cas, la cadena de supermercats no preveu canvis en provedors, el 85% d'ells espanyols.

El que sí contempla és la "innovació" com a punt clau del seu desenvolupament. "Si deixes de sorprendre els clients vas pendent a baix", ha advertit.

En aquest sentit, Pla ha anunciat que Mercadona prepara ja nous plats de la seua secció de 'Llests per a menjar' per a acompanyar la recuperació de l'activitat econmica. Segons preveu, la reobertura gradual d'empreses far que a partir de la setmana vinent torne la demanda de plats preparats i la cadena de supermercats vol "innovar" amb nova oferta, després de dos mesos de confinament en els quals era impossible vendre un sandwich, ha exemplificat.

Així mateix, Pla confia que el 'canal HORECA' o de distribució a Hotels, Restaurants i Cafeteries torne a la normalitat i retornen a ell els aperitius que havien augmentat a casa les primeres setmanes d'estat d'alarma.

CONSUM TREBALLA EN NOUS ETIQUETATGES

En Consum, el seu director de Mrqueting, Manuel García, ha subratllat també la demanda d'un "etiquetatge més transparent" dels productes. Els clients volen més claredat quant a ingredients, origen i seguretat i de fet, la cooperativa valenciana treballa ja en un projecte per a millorar l'etiquetatge, de manera que faciliten la informació als clients.

En aquest punt, García ha precisat que aquests canvis no tenen res a veure amb codis QR o realitats augmentades. "Els clients volen fer una compra rpida", així que els canvis seran sobre el producte, independentment que després es puga ampiar la informació en la web.

VENDA ONLINE, CREIXENT PER ENCARA "INSIGNIFICANT"

Quant a la venda online, Mercadona ha augmentat més del doble la venda per aquesta via, encara que encara no arriba a representar el 4% de les seues vendes i encara que la tendncia seguir en augment, segueix sent un percentatge baix.

El mateix passa en Consum, on la tendncia a l'ala en la venda online també resulta encara "insignificant". Així, la seua principal aposta seguir centrada en l'experincia de compra en el punt de venda: més segura i més gil.

En IKEA Food les vendes per internet s'han disparat un 400%, la qual cosa els ha portat a utilitzar per primera vegada les plataformes Delivery de repartiment i els fa veure possibilitats en el 'take away', ha apuntat el Country IKEA Food Manager, Carlos Cocheteux.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià