La Universitat Politècnica de València, entre les 400 millors universitats del món segons el rànquing QS

Campus de la Universitat Politècnica
UPV
Actualizado 8/6/2017 10:21:50 CET

VALÈNCIA, 8 Jun. (EUROPA PRESS) -

La Universitat Politècnica de València ha millorat la seua posició en el QS World University Rankingy i se situa en el lloc 373 de la classificació general elaborada per la firma Quacquarelli Symonds enfront de l'anterior edició, en la qual es va situar en el rang 431-440, segons ha informat la institució acadèmica en un comunicat.

Sobre este tema, el cap del Gabinet del Rector de la UPV, Juan Miguel Martínez Rubio, ha destacat que la posició global de la Universitat Politècnica de València ha millorat respecte a edicions anteriors en més de 60 posicions.

"És un resultat favorable, que valorem de forma molt positiva si tenim en compte que el QS World University Rànquing és un dels tres rànquings més reconeguts a nivell mundial", ha indicat.

L'última edició del QS World University Rànquing, per a la qual s'han avaluat 980 universitats, està liderada per l'Institut Tecnològic de Massachusetts, que per sisé any consecutiu ocupa el lloc nombre un de la llista. Li seguixen les universitats de Stanford i Harvard.

LA UPV, ENTRE LES 10 MILLORS UNIVERSITATS ESPANYOLES

A l'àmbit nacional, per sisé any consecutiu, la Universitat Politècnica de València es manté entre les deu millors universitats espanyoles. Reputació empresarial, ràtio de professors per alumne i percentatge de professorat, així com alumnat internacional són els criteris pels quals destaca de la resta d'institucions nacionals avaluades.

El QS World University Rànquing es publica anualment, des de 2004. Elaborat per la consultora britànica Quacquarelli Symonds, este índex és un dels més prestigiosos i reconeguts a l'àmbit mundial, juntament amb el de Shanghái i el THE (Estafes Higher Education).

Per a dur a terme l'estudi s'analitzen sis indicadors: la reputació acadèmica, la dels ocupadors, el ràtio d'estudiants per cada professor, les cites bibliogràfiques d'investigacions i la proporció d'alumnat i docents internacionals.

colaboracio