Les Cooperatives d'Ensenyament de les Balears denuncien desigualtats en l'aplicació del Pla 'Xarxipièlag 2.0'

Actualizado: jueves, 18 marzo 2010 16:42

PALMA DE MALLORCA, 18 Mar. (EUROPA PRESS) -

Les Cooperatives d'Ensenyament de les Balears donen suport al el Pla de Modernització educativa 'Xarxipièlag 2.0', amb el qual el Govern està dotant als centres docents de les Balears de tecnologia informàtica que s'aplica en l'ensenyament, però denuncien que el projecte no s'ha posat en marxa en igualtat de condicions en tots els centres.

Segons ha sostingut el president de la Sectorial d'Ensenyament de la Unió de Cooperatives de les Balears, Enric Pozo, la Llei Orgànica d'Educació estipula que "no ha d'existir cap tipus de discriminació entre els centres que estan sostinguts per fons públics". Per aquesta raó, ha criticat que amb aquest projecte només rebin ordinadors els alumnes de cinquè i sisè de primària dels centres concertats.

A més, ha lamentat que només les escoles públiques disposin de pissarres digitals, ordinadors d'aula per al professorat, vídeo-projector, cobertura wifi, servidor i servei tècnic.

A més, va incidir en el fet que calgui garantir la formació del professorat, públic i concertat, per a l'ús de les noves tecnologies, i alhora ha criticat la important "falta de definició" del Govern per la coexistència de dos sistemes operatius diferents (Windows i Linux) en els ordinadors que ha cedit.

El Govern balear va anunciar aquest mes que aquest any destinarà un total de 13,5 milions a executar la primera fase d'aquest pla, el que suposarà dotar d'ordinadors miniportàtils "d'ús individual" a més de 24.000 alumnes de cinquè i sisè de primària, de tots els centres públics i concertats, per al seu ús en les aules, a partir del pròxim curs.

El desenvolupament complet de les quatre fases que es compon la iniciativa suposarà una inversió de 27 milions d'euros procedents del desplegament estatutari i d'altres 2,4 milions d'euros derivats del conveni signat amb el Ministeri d'Educació, amb l'objectiu de complir el projecte 'Escola 2.0'.