L'IMAS impulsa un nou sistema de control de qualitat per a entitats d'atenció a persones amb discapacitat

Actualizado: miércoles, 2 diciembre 2009 16:29

PALMA DE MALLORCA, 2 Dic. (EUROPA PRESS) -

El conseller insular de Benestar Social i president de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (IMAS), Jaume Garau, va presentar avui un nou sistema de control de qualitat, impulsat pel Consell de Mallorca, per a entitats d'atenció a les persones amb discapacitat, residències i centres de dia per a persones grans, adequat a cadascun dels diferents recursos que gestionen aquestes entitats.

En concret, es tracta d'un sistema d'autoavalució de cadascun dels serveis que ofereixen aquestes residències, centres de dia i habitatges tutelades, tant per a majors com per a persones amb discapacitat i l'objectiu principal, en general, és portar un control i seguiment, a cada moment, de la qualitat del servei que percep l'usuari.

Així, Garau es va reunir avui amb representants dels centres privats per a persones grans per explicar-los en què consisteix aquesta iniciativa, a la qual s'ha invitat a participar a totes les residències, centres de dia i habitatges tutelades per a persones grans de Mallorca, tal com es va fer amb les entitats d'atenció a persones amb discapacitat el mes d'abril passat.

La finalitat d'aquest procés de valoració és elaborar un mapa detallat de la qualitat dels centres i els serveis de les entitats que treballen a l'illa en matèria d'atenció al col·lectiu de persones amb discapacitat i de les persones grans.

En aquest sentit, els objectius que es persegueixen amb aquesta iniciativa són els de conèixer la realitat del sector; fer un diagnòstic dels punts forts i febles; potenciar una estratègia conjunta de millora de la qualitat; establir indicadors fiables per a l'avaluació i/o la inspecció dels serveis i tenir el suport adequat per a la revisió de plecs i altres documents administratius.

Així, per portar a terme aquest procés d'avaluació, s'ha dividit el projecte en diferents fases. En el cas de les entitats d'atenció a persones amb discapacitat la primera fase, ja completada, es va posar en marxa el mes d'abril passat amb la lliura del qüestionari d'autoavaluació a cadascuna de les entitats implicades, que són ABDEM, Rehacer, Asnimo, Mater Misericordiae, Aprop, ASANIDESO, Intress, La Puríssima, Siloé, APROSCOM, ASPACE, Coordinadora, PRODIS, Patronat Misnusvàlids Comarca d'Inca, AMADIP-Esment, Centre Ocupacional Illa i Apnab, Vuit Vents, ASPROM i AMADIBA. Totes aquestes entitats suposen un total de 48 centres, que són els que ja han començat a implantar aquest nou sistema de control de qualitat.

VISITES TÈCNIQUES

Una vegada recollida l'autoavaluació, que fa referència des de temes administratius fins a qüestions relacionades amb la higiene o l'alimentació, s'ha posat en marxa la segona fase del projecte: les visites tècniques. En funció dels resultats de les enquestes, es van escollir vuit centres representatius i fins ara s'han portat a terme visites tècniques en sis d'aquests espais.

Així, tots els centres rebran un mínim d'una visita tècnica a l'any. I, ja una tercera fase, consistirà en una sèrie d'inspeccions que es portaran a terme en alguns d'aquests centres, que prèviament hagin estat objecte d'una visita tècnica.

El procediment a seguir en el cas de les residències i centres de dia per a persones grans serà el mateix, amb una primera part d'autoavaluació, una segona de visites tècniques i una tercera d'inspeccions, a més de les inspeccions que de manera rutinària porta a terme el servei pertinent de l'IMAS.