Caixa Galicia, primeira entidade financeira europea en obter o nivel catro en CMMI sobre madureza de software

Actualizado: miércoles, 4 febrero 2009 15:01

A caixa galega investirá este ano 9 millóns de euros en actuacións de I+D+i

A CORUÑA, 4 Feb. (EUROPA PRESS) -

Caixa Galicia converteuse na primeira entidade europea e a segunda do mundo en obter o nivel catro do Modelo Integrado de Capacidade e Madureza (CMMI), estándar internacional que mide a madureza do software nunha organización.

Este nivel soamente foi obtido ata agora por dúas entidades financeiras, o Banco Montreal de Canadá e Caixa Galicia, e recoñece oficialmente que a entidade posúe e aplica un modelo de traballo "definido, maduro e eficaz" para o desenvolvemento de software.

Segundo explicou o director xeral de Caixa Galicia, José Luis Méndez, esta certificación permite á entidade converterse en provedor informático "de primeira calidade" para empresas doutros sectores, "ademais de dar mellor servizo aos propios clientes".

En concreto, Méndez destacou que lles servirá para contrastar os servizos internos para as transaccións en tempo real cos clientes; o control informático das 17 oficinas de Caixa Galicia no estranxeiro; e a proxección externa de clientes para a externalización de servizos nun mundo globalizado. Ademais, contribuirá a que as empresas que están ao seu arredor véxanse obrigadas a tratar de obter o devandito certificado "o que achega calidade e seguridade ao ámbito".

Caixa Galicia emprendeu o camiño da certificación de calidade do seu software en 2002, ano en que obtivo o nivel dous. En decembro de 2005 recibiron o tres e na actualidade contan co nivel catro, o que, a xuízo do director xeral adxunto de Sistemas, José Manuel Valiño, evidencia "unha decidida aposta polas mellores prácticas de xestión da tecnoloxía a nivel mundial".

CINCO NIVEIS

O CMMI é o estándar internacional de calidade do desenvolvemento do software, consiste nun compendio de mellores prácticas nos procesos de desenvolvemento de sistemas e estrutúrase en cinco niveis: inicial, xestionado, definido, xestionado cuantitativamente (no que se sitúa Caixa Galicia) e en optimización. Foi creado polo Instituto de Enxeñaría do Software da Universidade de Carnegie Mellon que ademais recoñece o ámbito de intelixencia e seguridade de Estados Unidos.

Para conseguilo Caixa Galicia baseouse en dúas variables: unha inversión "acertada e eficiente" en hardware e intelixencia; e os "bos operarios", ou o traballo non substituíble. Así, na actualidade o Centro de Proceso de Datos de Caixa Galicia (situado na Coruña e dende o que se controlan todas as oficinas do mundo) conta con 148 empregados, dos que ao redor de 80 son enxeñeiros de telecomunicacións, ao redor de 40 son enxeñeiros técnicos e o resto administrativos e informáticos.

Este certificado permitiu a caixa, segundo sinalou Méndez, un achegamento a cero erros do 39 por cento; unha redución do tempo de saída de proxectos e resultados ao mercado dun 19 por cento; e un incremento anual da produtividade do 35 por cento. Isto leva consigo que o cliente final teña unha satisfacción de 8,34 puntos sobre dez.

Ademais, convérteo nun provedor tecnolóxico "eficaz" no Sector Financeiro Español que presta soporte informático a empresas como Inditex, Bricoking, Armarías Álvarez ou Tecnocom; de maneira que desenvolven 1.155 millóns de transaccións ao ano a un custo por transacción de 0,034 euros, mentres que o resto de entidades financeiras o fan a un custo de 0,06 euros, un 43 por cento máis caro.

INVERSIÓN I+D+i

A inversión tecnolóxica é "unha das prioridades estratéxicas de Caixa Galicia", segundo sinalou Valiño, cunha inversión nos últimos cinco anos de 286 millóns de euros en tecnoloxía, dos cales 81 millóns corresponden ao pasado exercicio. En 2009 prevén inverter en I+D+i un total de 9 millóns de euros.

Dende A Coruña, onde mantén a base do seu Centro de Procesos de Datos, Caixa Galicia controla toda a operativa das súas 881 oficinas en todo o mundo, 463 sucursais en Galicia, 411 no resto de España e 17 no estranxeiro. Na actualidade o 62 por cento de todas as operacións realizadas por Caixa Galicia son por canles tecnolóxicas como Internet, banca telefónica ou caixeiros; fronte a un 38 por cento que se seguen realizando nas oficinas.

En 2009 esta entidade financeira finalizará a posta en marcha de dous grandes proxectos informáticos que permitirán á entidade financeira situarse "á vangarda" tecnolóxica do sistema financeiro español. Trátase do sistema Murex para xestión e control de riscos de produtos financeiros; e do sistema TCRM, unha ferramenta que permite optimizar as campañas de mercadotecnia.