O CTAG cre que o Centro de Vehículos Intelixentes de O Porriño estará a pleno rendemento a finais de 2009

Actualizado: jueves, 5 julio 2007 21:03

Luis Moreno participou nunha xornada sobre a innovación na automoción en ao que deu unha visión do "coche do ano 2030"

VIGO, 5 Jul. (EUROPA PRESS) -

O director xeral do Centro Tecnolóxico da Automoción de Galicia (CTAG), Luis Moreno, afirmou hoxe que "sendo optimistas" o Centro de Excelencia Electrónica para Vehículos Intelixentes, que se situará en O Porriño (Pontevedra), empezará a construirse "non máis alá do primeiro trimestre de 2008" mentres que augurou que o recinto funcionará a pleno rendemento a finais de 2009.

En declaracións aos medios, previas á súa participación nunha xornada sobre innovación na automoción organizada polo Club Financeiro de Vigo, Moreno afirmou que actualmente "se está moi preto de concretar a primeira fase da creación" deste centro, promovido pola Xunta, polo que mostrou a súa esperanza de que, "se se vai a velocidade de cruceiro", poderá estar totalmente listo dentro de dous anos.

Segundo concretou, as conversacións "están moi avanzadas", tanto coa Consellería de Innovación, en canto a contidos, como coa de Vivenda e Solo, departamento do que depende a infraestrutura.

O pasado maio Vivenda licitou a redacción do proxecto sectorial para a ampliación das instalacións do Centro Tecnolóxico da Automoción de Galicia (CTAG), situado no polígono de A Granxa de O Porriño (Pontevedra), que contará con 25.000 metros cadrados máis nos que se construirá o Centro de Excelencia Electrónica para Vehículos Intelixentes.

Este novo centro albergará cinco laboratorios especializados: un de deseño electrónico e fabricación de compoñentes prototipo, un de calidade e fiabilidade electrónica, un de sistemas 'infotainment' e outro de 'sistemas ADAS'. Ademais, contará con outras instalacións, como bancos especiais para ensaios, un túnel óptico, unha área de simulación ou unha sala para desenvolver software de automoción.

AUTOMÓBIL DO FUTURO

A xornada sobre automoción celebrada hoxe, dentro do ciclo titulado 'Innovando con éxito', trata de dar "unha visión do coche de 2030", destacou Moreno, quen avanzou que o vehículo do futuro "será case tan intelixente como o seu condutor".

Ante este reto, asegurou que "a electrónica será o paraugas de todas as innovacións" posto que os avances nesta materia permitirán que o automóbil reaccione ante un problema "máis rápido" que quen leva o volante. Ademais, nos próximos anos, os automóbiles serán "máis eficientes" en canto ao respecto do medio así como "moito máis seguros e confortables", engadiu.

Unha dos relatorios que incluíu a xornada analizou o éxito do modelo Citroën C4 Picasso, como "o desafío de PSA Peugeot Citroën" no ámbito dos monovolume, segundo explicou o director industrial do proxecto deste modelo, José Antonio Martínez.

Así, Martínez destacou que as innovacións que inclúe este vehículo, que se produce na factoría viguesa, priman a comodidade do usuario así como a facilidade na condución e o aforro no consumo. Por iso, explicou que Citroën dotou ao C4 Picasso de tecnoloxías "inéditas nos monovolume que hai actualmente no mercado", polo que augurou que o modelo "responderá perfectamente" ás esixencias de seguridade do programa EuroNCAP 2010.

PROVEDORES GALEGOS

Ademais das intervencións de distintos expertos, entre os que se atoparon tanto Luis Moreno como José Antonio Martínez, o evento tamén serviu para expoñer o 'Cluster Car', un proxecto do Cluster de Empresas da Automoción de Galicia (CEAGA) construído polo CTAG e financiado polo IGAPE e que se trata de vehículo composto de pezas elaborado por provedoras galegas do sector.

Segundo explicou o responsable de arquitectura electrónica de CTAG, Miguel Segovia, quen tamén dirixiu o proxecto, esta estrutura ten por obxectivo facer promoción de o sector mediante "unha imaxe global e sintética do potencial innovador que existe na comunidade".

Este coche carece dalgunhas pezas que foron substituídas por mecanismos de material transparente para diferencialo do resto, como é o caso das rodas e grande parte dos compoñentes electrónicos. Non obstante, Segovia precisou que "unha porcentaxe moi alta de compoñentes está feita en Galicia" e destacou puntos fortes nos que destaca a comunidade, como na funcionalidade dos asentos ou os interiores.