Expertos apuntan a servizos de localización, redes sociais e banking como claves de negocio do mercado móbil

Actualizado: jueves, 12 marzo 2009 16:17

SANTIAGO DE COMPOSTELA, 12 Mar. (EUROPA PRESS) -

O desenvolvemento da telefonía móbil abrirá oportunidades de negocio neste mercado nos próximos anos, dada a actual tendencia á innovación en produtos e servizos para satisfacer a demanda dos usuarios finais e ampliar as súas funcións de transmisión e recepción de chamadas ou mensaxes (SMS).

Os servizos de localización --con tecnoloxías como o GPS--, redes sociais --Facebook ou Twiteer--, 'banking', xestión de viaxes, telemedicina, ocio e entretemento a través do celular figuran entre as novas opcións empresariais.

Así o sostén o foro de expertos internacionais, Future Trends Forum (FTF), da Fundación da Innovación Bankinter na súa última publicación que baixo o título de 'Tecnoloxías móbiles: apertura e novos modelos de negocio' analiza a evolución da telefonía móbil, o ratio de penetración global da cal alcanzou o 61 por cento en 2008. Esta tecnoloxía superou a internet en canto ao seu rápido desenvolvemento e implantación.

Entre os servizos móbiles con maiores oportunidades de crecemento, os integrantes do FTF destacan os de localización, que mediante tecnoloxías como o GPS, permitirán ás empresas adaptar a súa oferta de produtos e servizos en función da situación do usuario, aparte de diferenciar ao móbil fronte a outras tecnoloxías.

Tamén auguran un gran éxito ás redes sociais a través do teléfono móbil que, ao seu xuízo, se converterán nunha ferramenta extremadamente beneficiosa no ámbito comercial. Entre elas citan os casos de Loopt, Aka-Aki ou Goloco, que incorporan sistemas de geolocalización ás redes sociais 'fixas'.

A posibilidade de efectuar operacións financeiras --M-banking-- mediante un teléfono permitirá habilitar unha canle bancaria adicional que complementará á rede de sucursais e a banca por internet. As súas estimacións apuntan a que se vai pasar de 2.700 millóns de transaccións en 2007 aos 37.000 millóns en 2011.

A xestión de viaxes, mellora da telemedicina ou a creación dunha nova canle directa e interactiva de achegamento ao consumidor co fin de enviarlle publicidade concreta sobre os servizos que o rodeen nese momento.

INTEGRACIÓN DE SERVIZOS

O futuro da telefonía móbil estará caracterizado por un modelo "baseado no usuario" e que, ademais de establecer unha comunicación 'persoa a persoa', o fará entre máquinas --como na actualidade realizan algunhas compañías de seguridade privada--, segundo expuxo hoxe en Santiago un dos expertos do foro FTF e director de estratexia de NEC Europa, Shahram Nir.

Nunha xornada organizada por BIC Galicia e a Fundación Empresa Universidade Galega (Feuga), Nir sinalou que o modelo de negocio móbil pasará de ser "vertical", con redes específicas e diferenciadas, a "multiservizo e integral na mesma tecnoloxía", é dicir, "modelo IP".

Por iso, as futuras redes como asegurou terán maior capacidade de acceso para soportar un tráfico "masivo por momentos". En concreto, afirmou que deberá dispoñerse dunha banda "ultra ancha" e unha rede "máis plana e intelixente", o mantemento da cal no medio prazo sexa autónomo e reduza a súa dependencia do factor humano.

Así mesmo, defendeu que as fronteiras entre servizos cada vez serán "máis borrosas" e que se avanzará cara a un sistema "máis aberto e integrado, onde un operador dunha rede abrirá o acceso a calquera contido".

Entre os tres elementos fundamentais que deberán garantir fabricantes e operadoras de telefonía, este experto citou a mobilidade, a capacidade de transferencia de datos e un sistema de transmisión de paquetes IP.

"O sistema do futuro será unha plataforma 100 por cento móbil, absolutamente utilizable por tecnoloxía IP e grande capacidade de transferencia de datos," expuxo, para engadir que, por iso, entre os moitos desafíos tecnolóxicos, figuran, por exemplo, os medios para ampliar esa capacidade de transferencia.

Así manifestou que da liña de cobre, "moi barata pero limitada", haberá que pasar ás de alto radio e precisou que, malia a capacidade ilimitada da fibra óptica o seu elevado custo está a facer que os países europeos busquen opcións intermedias.