Balears és la regió europea que més depèn de l'avió, amb un 29% de residents que ho necessiten per desplaçar-se

Un informe adverteix que les zones que concentren major trànsit aeri són més vulnerables als impactes en la competitivitat

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 16 agosto 2011 19:10

PALMA DE MALLORCA, 16 Ago. (EUROPA PRESS) -

Balears és la regió europea que registra major dependència del sector aeri, amb un 28,6 % de residents que depenen directament de l'avió per als seus desplaçaments, segons un informe de l'oficina europea d'estadística, Eurostat, que adverteix que les zones que concentren el major trànsit aeri són les més vulnerables a patir impactes en la competitivitat i l'ocupació com a conseqüència de les diferents pujades del preu del combustible.

Tal com reflecteixen aquestes dades, a les quals ha tingut accés Europa Press, les illes se situen per tant al capdavant de les deu regions europees dependents del sector, seguida per la regió de Notio Aigaio a Grècia (amb un 19,4 %), en una llista on les Illes Canàries ocupen el cinquè lloc amb un 15,78 %.

L'estudi assenyala que l'impacte del transport en les economies familiars i regionals quan d'ell depenen l'ocupació o la compra de béns i serveis, pot variar en situacions de pujades del preu de combustible o en circumstàncies econòmiques com l'actual crisi, com ha ocorregut amb l'afluència de passatgers registrada a l'aeroport de Palma, una de les quatre instal·lacions espanyoles que es troba dins els trenta principals aeroports de la UE en transport de passatgers i que en el primer semestre del 2010 s'ha fet una baixada del 7,8 %.

Les dades apunten que la província del Brabant Való, a Bèlgica, concentra el major moviment de persones que es traslladen dins i fora de la regió per motius de treball, amb un 98 %.

Mentrestant, països com Bulgària, Polònia o la República Txeca tenen regions amb els percentatges més alts en costos de combustible per a mercaderies del seu PIB. I la regió d'Aland, a Finlàndia, concentra el major percentatge d'ocupació en el sector de tranport, concretament un 60 %.

L'informe especifica que Europa presenta diverses diferències en la dependència del transport que provoquen que cada regió tengui unes categories que li afecten més que a altres. Així, els diversos indicadors de transport demostren la vulnerabilitat de les regions on hi ha centres de gran logística, les perifèriques i les illes. També les regions pròximes a àrees urbanes on hi ha més dependència de les oportunitats d'ocupació, com també les regions d'alts nivells en exportació de productes agrícoles.

Contenido patrocinado