Calvo planteja que Alcover presideixi Emaya i que el PP trii al vicepresident, tot i que la proposta no és "inamovible"

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: jueves, 18 febrero 2010 18:38

PALMA DE MALLORCA 18 Feb. (EUROPA PRESS) -

L'alcaldessa de Palma, Aina Calvo, va proposar avui que el regidor d'Hisenda, Andreu Alcover, presideixi Emaya, en substitució de Cristina Cerdó, després de ser el titular de l'àrea a la qual està adscrita aquesta empresa pública, "tal com estableix el Decret de Competències Municipals", mentre que ha plantejat que el PP elegeixi al vicepresident entre experts de reconeguda competència.

Tot i això, Calvo ha precisat en una roda de premsa que aquesta proposta no és "inamovible", ja que haurà de ser debatuda a la reunió que la Junta General d'Emaya farà dilluns que ve a les 09.30 hores, on també plantejarà que tant el Bloc, com UM puguin elegir a un vocal d'aquesta empresa pública entre experts de reconeguda competència, que en el cas del Bloc podrà ser un regidor d'aquesta formació, tenint en compte que té responsabilitats de Govern.

Per la seva banda, a l'àrea d'Infraestructures proposarà el nom del tècnic municipal, mentre que els Col·legis Professionals amb competències en les matèries atribuïdes a Emaya podran elegir a dos representants, mentre que les federacions d'associacions de veïns podran nomenar dos experts.

"Cristina Cerdó no continuarà al capdavant d'Emaya perquè jo no hagi intentat canviar aquesta situació", ha destacat Calvo, qui ha defensat que la seva proposta pretén donar una "estabilitat" a Emaya i resoldre una situació "anòmala".

En el cas que el PP s'oposi, tal com ha manifestat aquest mateix matí el president de la Junta Territorial de Palma, José María Rodríguez, que un socialista presideixi Emaya, Calvo ha recordat a aquesta formació que pot presentar una moció de censura en el moment que ho consideri oportú.

L'alcaldessa va recalcar que la seva proposta és "de criteris i no de persones" i ha insistit que "no li agrada parlar d'inamovibles", pel que no ha tancat la porta que pugui ser negociada en el marc de la Junta General, si bé ha afirmat que és "legítim que l'acció de Govern la determini l'executiu municipal".

(HAURÀ AMPLIACIÓ)

Contenido patrocinado