PALMA DE MALLORCA, 15 May. (EUROPA PRESS) -
El capit marítim de Palma, José Escalas, ha informat aquest dimecres que no s'ha produt "cap abocament" en l'incendi del buc 'Grande Europa' a 15 milles de Cabrera, i que el vaixell "s'ha tancat completament" per evitar que entri oxigen que pugui avivar les flames.
Així ho ha explicat Escalas en declaracions als mitjans des de la seu de Salvament Marítim a Palma, on estan treballant en coordinació amb altres institucions per minimitzar els riscos d'aquest incident.
El foc encara no s'ha extingit per el capit del vaixell ha traslladat "tranquillitat" a les autoritats, segons ha explicat la delegada del Govern, Rosario Sánchez. El director general de la Marina Mercant, Benito Núñez, i el secretari d'Estat d'Infraestructures, Transport i Habitatge, Pedro Saura, es dirigeixen cap a Balears per seguir els esdeveniments.
REMOLC CAP A PALMA
En aquests moments, les embarcacions de Salvament estan acompanyant al 'Grande Europa' cap a la Badia de Palma mentre refreden el navili. Participen en aquesta tasca la 'Salvamar Acrux', 'Caliope' i 'Marta Mata'.
Segons ha explicat Escalas, la naviliera Grimaldi -a la qual pertany el buc- disposa dels serveis d'una companyia de salvament especialitzada holandesa, que arribar a la tarda.
També han partit cap a la zona la 'SAR Mesana' (que arribar cap a les 17.00 hores) i el buc de Salvament 'Clara Campoamor', un remolcador d'altura, que ho far cap a les 3.00 hores.
El casc del vaixell es troba en bones condicions i l'empresa haur d'avaluar si efectua les reparacions en la badia o si sollicita fer-ho en port.
ELS TRIPULANTS RESCATATS, TRASLLADATS A TERRA PER LA GURDIA CIVIL
El remolc del navili sinistrat fins a Palma durar hores, per els tripulants rescatats seran traslladats a terra per una llanxa rpida de la Gurdia Civil molt abans. Segons ha assenyalat Escalas, es troben "en perfectes condicions".
Han estat evacuats primer en helicpter fins al buc 'Martín Posadillo' de l'Armada Espanyola, que es trobava a la zona tornant de realitzar un suport logístic en operacions i s'ha prestat a collaborar. Es tracta de 14 persones, mentre que les 11 restants (el capit i altres deu tripulants) s'han quedat a bord per treballar en l'extinció.
Es desconeixen encara les causes de l'incendi i de moment no és viable investigar, per més endavant la Comissió d'Investigació de Sinistres Marítims intervindr, segons han explicat des de Salvament Marítim.
Escalas ha indicat que és difícil avaluar en aquest moment l'estat del buc i ha recordat que en l'incendi del 'Sorrento' -del que l'armador era Grimaldi-, fa quatre anys, "l'extinció completa va trigar sis dies".
L'incendi s'ha declarat passades les 04.00 hores. El 'Grande Europa' porta 1.843 vehicles a bord. Emergncies ha activat el Pla Especial per Contaminació d'Aigües Marines (Cambal), en fase de prealerta.