Convivèxit presenta el protocol de Balears contra l'assetjament escolar al Fòrum Mundial Anti-bullying de Dublín

Publicado 6/6/2019 17:59:22CET
CAIB

PALMA DE MALLORCA, 6 Jun. (EUROPA PRESS) -

La directora de l'Institut per a la Convivència i l'Èxit Escolar (Convivèxit), Marta Escoda, acompanyada per part del seu equip, ha presentat aquest dijous al Fòrum mundial Anti-bullying, que se celebra a Dublín del 4 al 6 de juny, el Protocol contra l'assetjament escolar que s'ha implantat als centres educatius de Balears des de 2016.

Segons ha informat la Conselleria d'Educació i Universitat, Escoda ha agraït la invitació al Fòrum i ha agraït la "bona recepció" del tractament de l'assetjament escolar en Balears per part dels participants, ja que "ha despertat molt interès" posat que "es tracta d'una experiència que treballa seguint les orientacions de la comunitat científica i amb actuacions administratives d'èxit".

En aquest sentit, Escoda ha destacat que "professionals d'altres comunitats com Galícia, País Basc i Catalunya, i d'altres països com Itàlia, el Regne Unit, Irlanda, Suècia i Palestina s'han interessat pel projecte de les Illes".

Cal recordar que el Protocol estableix una "línia clara" d'actuació per als centres, "permetent una acció ràpida, coordinada i efectiva als casos detectats, sense deixar de costat, accions destinades a treballar al mig i llarg termini per actuar en prevenció".

Escoda també ha ressaltat el treball fet amb la xarxa de professionals com a policies tutors, famílies i la Direcció general de Menors amb el programa d'atenció a víctimes i, de fet, s'ha valorat també que l'administració compti amb un servei dedicat a convivència per recolzar aquestes actuacions.

Finalment, des de la Conselleria han volgut recordar que l'última Memòria de Convivèxit, corresponent al curs 2017/18, "confirma la línia descendent del nombre de casos finalment tractats com a assetjament escolar durant el curs, l'augment de centres que apliquen programes específics per millorar la convivència (304), els centres que han inclòs la coeducació en els objectius curriculars (161) o que la majoria de centres valoren com a bona o molt bona la convivència als centres educatius".

Contador