La facturació del sector serveis augmenta a Balears un 1,4% en febrer

Imagen de una Terraza de un bar
EUROPA PRESS
Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 20 abril 2011 17:24

Front a la caiguda de l'1,5% registrada en gener

PALMA DE MALLORCA, 20 abril (EUROPA PRESS)

La facturació del sector serveis ha augmentat en febrer un 1,4% a Balears en relació amb el mateix mes de l'any anterior, un augment que lleugerament inferior a l'1,7% registrat per la mitjana nacional, segons dades difoses aquest dilluns per l'Institut Nacional d'Estadística (INE).

Així, durant el segon mes de l'any, la facturació del sector serveis es va incrementar en totes les comunitats autònomes excepte a Andalusia, mentre que en ocupació només es van registrar creixements en set regions.

Pel que fa al personal ocupat en el sector, Balears va registrar una caiguda del 0,2%, inferior al descens mitjà nacional (-0,3%). Les més grans caigudes de l'ocupació en aquest sector es van registrar a Múrcia (-1,5%), Astúries (-1,3%) i Galícia (-0,9%).

CAU EL VOLUM DE NEGOCI A ANDALUSIA

En febrer, totes les comunitats autònomes van incrementar el volum de negoci del sector serveis a excepció d'Andalusia (-3,1%). Així, Canàries i la Comunitat Valenciana van registrar els majors creixements, amb alces del 7,2% i del 5%, respectivament.

Pel que fa a l'ocupació, el personal ocupat només es va incrementar a Navarra, amb una taxa del 0,9%, a Cantàbria, Extremadura (+0,8), el País Basc (+0,6%), Canàries i la Rioja, amb una taxa del 0,4%, Catalunya (+0,3%) i Cantàbria, on va créixer un 0,2%.

Per la seva banda, els majors descensos en matèria laboral s'han produït a Astúries i Múrcia, on l'ocupació va caure un 1,2% en el segon mes de l'any.

Contenido patrocinado