PALMA DE MALLORCA, 19 de febrer (EUROPA PRESS)
La Federació Empresarial Hotelera de Mallorca (FEHM) ha demanat avui a les principals centrals sindicals amb representació a les Illes Balears que actuïn amb "responsabilitat" en la negociació del Conveni Col·lectiu d'Hostaleria, que començarà després de Setmana Santa, enmig d'una situació que considera caracteritzada per la baixa rendibilitat i el descens de les pernoctacions.
Així ho ha manifestat avui a la seu de la FEHM el president de l'Agrupació de Cadenes Hoteleres, Aurelio Vázquez, qui és membre de la Junta Directiva de la patronal i va ser designat per a assolir el conveni al costat de l'assessor laboral Carlos Sedano, després de la constitució de la taula negociadora, a la qual UGT i CCOO encara no van revelar si acudiran junts o per separat.
Davant de les exigències sindicals, plantejades per separat però comuns, d'elevar els increments salarials per als treballadors del sector per sobre de l'IPC --2007 va tancar amb un 4,3%--, Vázquez va assenyalar que la negociació ha de realitzar-se cap a les "coordenades de la situació que tenim actualment", entre les quals va ressaltar el milió de pernoctacions perdudes l'any passat.
El portaveu de la FEHM també va indicar que l'hostaleria balear "arrossega una retracció en l'obertura d'hotels" des de fa anys, així com que la despesa que realitzen els visitants en el destí "ha vingut decaient sistemàticament" en les últimes temporades i, de fet, la present l'"afrontem amb bastants dubtes sobre si anem a igualar la rendibilitat del 2007", va assenyalar.
Sobre aquesta qüestió, Aurelio Vázquez va estimar que aquest any els costos d'explotació hotelera "pujaran per sobre de la inflació prevista pel Govern, quan els ingressos es van signar l'any passat amb una previsió d'IPC del 3%" i, com a resultat d'això, el 2007 la rendibilitat "se'n va a ressentir i podem tenir un lleuger reculada", va vaticinar el negociador patronal.
Per a la FEHM, la solució passarà per "intentar satisfer les demandes dels treballadors, que són la part més important d'una empresa, però des del realisme, el pragmatisme i el sentit comú", ja que "hem de seguir recuperant una rendibilitat que hem perdut i encara no hem recuperat", va indicar Vázquez, qui es va mostrar decidit a obtenir un bon Conveni Col·lectiu per al sector.