MADRID, 28 de gener (EUROPA PRESS)
L'Ajuntament de Palma va presentar avui l'Observatori Turístic de Palma amb l'objectiu d'analitzar totes les modalitats del producte turístic que es desenvolupa a la ciutat i ser "més eficients" a l'hora de la seva comercialització, a l'apreciar les fortaleses i aquells elements a millorar en el desenvolupament d'aquesta activitat a la ciutat.
Així ho va exposar avui en el marc de la Fira Internacional de Turisme (Fitur) la regidora de Turisme de Palma, Joana María Borrás, i el coordinador general de l'àrea de Turisme del consistori, Pedro Oliver.
Borrás va detallar que el primer segment que s'analitzarà en 2009 serà el comerç turístic mitjançant l'estudi 'Palma Shopping' o 'Palma com destí turístic de compres', per al que s'ha destinat 65.449 euros, si bé va detallar que l'observatori intentarà estudiar tots els segments rellevants com pugui ser el producte nàutic i de creuers, el cultural o la modalitat de congressos.
La regidora de Turisme de Palma va detallar que aquest tipus d'iniciatives és "imprescindibles" ja que cal analitzar "concretament" l'activitat turística de la ciutat.
Va posar com a exemple del cas de l'estudi sobre el comerç turístic la importància que té a Palma el turisme de creuers, tenint en compte que existeixen molts usuaris que mantenen una estada "d'hores" a la ciutat, un element que cal estudiar per conèixer els seus hàbits per millorar la seva estada i fomentar el seu consum.
A més, Borrás va detallar que aquesta iniciativa també permet millorar la informació turística específica sobre Palma, com revela el fet que la informació del nombre de visites de la ciutat no sigui del tot determinat i es fixi en una mitjana de nou milions de visitants.
"Cal conèixer el nostre turisme" va detallar als mitjans de comunicació per exposar que els qüestionaris a desplegar inclou multitud de variants per fer un seguiment específic de l'activitat turística palmesana.
PRIMERS AVENÇOS
Per la seva banda, Oliver va detallar que l'estudi analitzarà l'oferta i la demanda i es desenvoluparà tot l'any --que culminarà amb un perfil monogràfic--, si bé ha dit que el mateix analitzarà de manera diferenciada els segments temporals de l'any. A més, ha precisat que periòdicament es desenvoluparan "avenços" de les dades recopilades i ha confiat que el primer es pugui fer en un parell de mesos.
L'estudi aspira a definir el perfil de la demanda turística, conèixer l'opinió dels responsables dels establiments i recopilar dades d'ingressos i despeses, amb la finalitat de fer més competitiu l'activitat comercial de la ciutat al definir els "hàbits" de consum.
OBJECTIUS
La regidora de turisme va detallar que es realitzaran en aquest treball 4.500 enquestes combinades amb entrevistes i jornades de treball, amb la finalitat d'obtenir "la informació més detallada possible" i poder així fer que l'activitat sigui "més eficient".
Entre els objectius de l'observatori, Borras va detallar que es persegueix detectar les tendències del sector i aconseguir informació real per traçar comparacions amb altres destinacions.
A més, s'obtindran una sèrie d'indicadors que permetran apreciar els resultats de les polítiques i iniciatives que es desenvolupin en el sector, així com informar de l'evolució futura del sector o tenir més element per planificar els recursos que es despleguin en el sector.