MADRID 12 Jun. (EUROPA PRESS) -
El Consell de Ministres va autoritzar avui la comunitat autònoma de les Balears a fer emissions de deute públic a llarg termini per un import màxim de 184.654.454 euros. Així ho va acordar avui aquest òrgan en la seva habitual reunió dels divendres, en què s'ha donat via lliure a aquesta resolució perquè la comunitat pugui efectuar aquestes operacions amb aquest sostre màxim fixat pel Ministeri d'Economia i Hisenda.
El Govern explica que aquesta operació d'endeutament s'autoritza segons allò establert a la Llei Orgànica de Finançament de les comunitats autònomes i té per destí finançar amortitzacions de deute, pel que no suposa un increment en el nivell d'endeutament de l'arxipèlag.
En un altre ordre de coses, després de la reunió del Consell el Govern va empitjorar avui les seves perspectives sobre l'estimació de creixement dels pròxims anys, i va estimar una caiguda del 3,6% del PIB en 2009 i del 0,3% en 2010, i alhora la taxa d'atur escalarà fins al 17,9% aquest any i al 18,9% el pròxim.