El Govern central recolza al Consell per convertir-se en Observatori de Turisme Sostenible

Reunió de la presidenta del Consell, Catalina Cladera, amb la secretria d'Estat de Turisme, Bel Oliver
Reunió de la presidenta del Consell, Catalina Cladera, amb la secretria d'Estat de Turisme, Bel Oliver - CONSELL DE MALLORCA
Publicado: martes, 26 noviembre 2019 14:19

   PALMA DE MALLORCA, 26 Nov. (EUROPA PRESS) -

   La secretria d'Estat de Turisme, Bel Oliver, ha recolzat aquest dimarts la candidatura de l'illa per ser Observatori de Turisme Sostenible (OTS), després de reunir-se amb la presidenta de la institució insular, Catalina Cladera, a Madrid.

   "Hem demanat l'aval a la Secretaria d'Estat de Turisme i ja tenim el seu suport per convertir-nos en Observatori i poder formar part de la xarxa Organització Mundial del Turisme (OMT), ha dit Cladera en declaracions als mitjans després de la trobada.

   Així mateix, Cladera ha destacat que el Pla Estratgic del Consell "ja va en aquest sentit" i ha concretat que "uneix la promoció a la sostenibilitat, per obrir-se a nous mercats com l'escandinau, asitic o nord-americ, interessats en un producte diferent que Mallorca pot oferir".

   Segons han explicat des de la institució insular, ser un OTS suposa "participar en un sistema que proporciona eines de seguiment puntual, sistemtic i regular del rendiment i de l'impacte turístics".

   A més, també permet connectar diferents destinacions, de manera que "s'afavoreix un millor enteniment de l'ús dels recursos i fomentar una gestió responsable del turisme". Actualment, a Espanya solament hi ha una destinació amb aquesta distinció, Navarra, i existeixen un total de 28 OTS a tot el món.

   D'altra banda, Cladera ha explicat que el Consell, a través de la Fundació Mallorca Turisme, ha tramitat la seva inclusió en l'Organització Mundial del Turisme i, de moment, la sollicitud ha estat acceptada i s'espera que a mitjan 2020 ja sigui efectiva.

   A la xarxa de l'OTS hi ha 158 estats de tot el món que té per finalitat "defensar valors tics, soci-econmics i de sostenibilitat de la indústria turística".

"ATREURE A NOUS MERCATS"

   Cladera, a més, també ha explicat que s'han establert "línies de treball" amb Turespaña i la Secretaria de l'Estat per dur a terme actuacions de promoció turística a mercats emissors i explorar-ne de nous.

   "Pensem que els nous mercats poden ser l'escandinau, el rus, el de luxe, l'americ o l'asitic, ja que poden estar interessats en un producte diferent del de sol i platja que, evidentment, és bsic i est consolidat, per també hi ha altres productes", ha argumentat.

   En aquest sentit, ha exemplificat amb la gastronomia, la cultura, el patrimoni natural, el senderisme, l'esport i els congressos, entre altres. "Volem obrir-nos a altres mercats i diversificar, Mallorca reuneix totes les condicions", ha postillat.

   Oliver també s'ha mostrat "interessada" en la collaboració per a la promoció turística i ha considerat que Mallorca "té totes les possibilitats del món perqu, excepte neu, té de tot". "Pot ser una porta d'entrada per al turisme escandinau a Espanya", ha considerat.