El Govern reordenarà amb plans directors els ports de les Balears per resoldre les llistes d'espera d'amarratges

Actualizado: miércoles, 11 agosto 2010 16:03

Ja s'han posat en marxa quatre plans directors en els ports de Sant Antoni de Portmany, Andratx, Portocolom i Fornells


PALMA DE MALLORCA, 11 Ago. (EUROPA PRESS) -

El Govern pretén reordenar els usos dels 13 ports de les Balears de gestió directa a través de plans directors, amb la finalitat de resoldre una sèrie de problemes que arrosseguen aquestes infraestructures des de fa molts anys, entre els quals destaca les llistes d'espera per a un amarratge, que acumulen a dia d'avui un total de 3.000 embarcacions.

En una roda de premsa, el conseller d'Habitatge i Obres Públiques i president de Ports de Balears, Jaume Carbonero, ha explicat que ja s'han posat en marxa quatre plans directors en els ports de Sant Antoni de Pormany (Eivissa), amb un pressupost de 69.600 euros, Fornells i Portocolom, amb una quantia de 110.000 euros, i Andratx, amb un cost de 140.000 euros, si bé aquest últim inclourà les instal·lacions menors que depenen d'ell, com Sant Elm, Banyalbufar, Estellencs i Cala Lladó (Dragonera).

"L'objectiu és planificar els ports des d'una perspectiva pública, social, paisatgística i urbana", ha subratllat Carbonero, qui ha recordat que les obres del port de Sant Antoni de Pormany ja es van adjudicar de manera definitiva el mes de febrer passat, mentre que dimarts passat va acabar el termini per a la presentació d'ofertes al port menorquí de Fornells, al qual es van presentar un total de 20 equips, i aquest dimecres a les 14.00 hores ha conclòs per al d'Andratx i Portocolom.

A partir d'ara, s'obre un termini de dos mesos per adjudicar el projecte i, després, l'equip guanyador haurà de redactar el pla director en sis mesos, prorrogables per tres mesos més.

Respecte als terminis, Carbonero ha recalcat que el Govern s'ha marcat com a objectiu executar els plans directors en els ports de les illes "sense mirar el calendari electoral", tenint en compte que "sabem que no els podrem implantar abans dels pròxims comicis de 2011".

Tot i això, ha remarcat que el seu objectiu és deixar canalitzats aquests projectes als següents dirigents de l'Executiu autonòmic, amb la finalitat que puguin resoldre els "problemes massa evidents que ens hem trobat en aquestes infraestructures".

Malgrat que ha assenyalat que cada port té els seus problemes específics, ha citat, entre els quals són comuns, la llista d'espera per aconseguir un amarratge de base; les dificultats d'aparcament; el botellot en espais pròxims a aquestes infraestructures, tal com succeeix a Palma, i la utilització com terrasses de bars i restaurants dels espais marítims situats entre el poble i el mar.

Una vegada s'hi hagi començat amb els ports de Sant Antoni, Andratx, Fornells i Portocolom, Carbonero ha indicat que el pròxim pla director es portarà a terme al port de Ciutadella, al qual li seguiran el de Cala Ratjada, Pollença, Sóller, Colònia de Sant Jordi i Portocristo "i si ens dóna temps en aquesta legislatura, també es farà a Cala Figuera, Cala Bona i Portopetro".