L'historiador de l'art i gestor cultural Jaume Reus Morro ser el gerent de l'Institut d'Indústries Culturals balear

Jaume Reus Morro
CAIB
Europa Press Islas Baleares
Publicado: viernes, 22 febrero 2019 17:42


PALMA DE MALLORCA, 22 Feb. (EUROPA PRESS) -

L'historiador de l'art i gestor cultural Jaume Reus Morro ser el gerent del nou Institut d'Indústries Culturals de Balears, que recentment ha creat la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, després que hagi estat seleccionat mitjanant una convocatria pública per part d'una comissió de selecció formada per cinc vocals.

Segons ha informat la Conselleria en un comunicat, aquests vocals representen a la Direcció general de Cultura, la Direcció general de Política Industrial de la Conselleria de Treball, Comer i Indústria, la Direcció general de Funció Pública de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques, l'Ens Públic de Radiotelevisió de les Balears i les associacions empresarials del sector cultural balear.

El crrec de director-gerent requereix titulació universitria i un perfil professional adequat a les funcions a desenvolupar. En concret, Reus Morro és doctor 'cum laude' en Histria de l'Art per la Universitat de les Illes Balears (UIB), va ser director de l'Arts Santa Mnica del 2015 al 2017 i va reforar el centre expositiu com a plataforma i altaveu del talent creatiu dels artistes i de reflexió i debat sobre la creació artística contempornia.

A més, ha estat responsable de la gestió cultural de l'Espai Mallorca de Barcelona del 2013 al 2014 i comissari d'exposicions programades a diversos centres culturals. Del 2004 al 2012 va dirigir el Departament d'Educació, Acció i Difusió Cultural de la Fundació Pilar i Joan Miró de Mallorca i en va ser el seu responsable de comunicació, com també va ser coordinador de comunicació a Es Baluard Museu d'Art Modern i Contemporani de Palma, el 2005.

En el camp de la docncia universitria, Jaume Reus ha exercit com a professor universitari en el terreny de les arts plstiques i visuals a Balears i a Llatinoamrica, on ha exercit de professor convidat en universitats de l'Equador, Quito i Ciutat de Mxic.

A més, entre els anys 1996 i 2003, va impartir docncia a la UIB com a professor de Cincies Histriques i Teoria de les Arts, i ha format part de diferents equips d'investigació.

NOVA ENTITAT PÚBLICA

L'ICIB est adscrit a la Conselleria de Cultura, Participació i Esports i va ser creat mitjanant l'article 39 de la Llei 13/2017, de pressupostos generals de la Comunitat Autnoma de Balears per a l'any 2018.

L'Institut d'Indústries Culturals de Balears té com a finalitats generals el desenvolupament de les indústries i empreses culturals i creatives en el marc de la regió, d'acord amb els seus Estatuts. Els mbits inicials d'actuació de l'ens són l'audiovisual i la cultura digital, les arts escniques, les arts visuals, el món editorial i la música, sense perjudici que en un futur es puguin incorporar altres sectors com el patrimoni, l'artesania, el disseny i la publicitat o altres camps de la cultura.

Amb la seva creació, el Govern vol dur a terme, a partir de la participació d'agents i sectors culturals, polítiques de suport i acompanyament a les empreses o agents que desenvolupen activitats productives en l'mbit de la cultura.

D'aquesta manera, es pretén reforar no solament l'economia sinó també el valor que té la cultura en la cohesió i transformació socials, la participació activa en la cultura i, en definitiva, el teixit cultural, industrial i empresarial de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera.

L'ICIB disposa d'1,5 milions d'euros, dels quals 500.000 d'euros provenen de la Conselleria de Treball, Comer i Indústria i 1.000.000 d'euros de la mateixa Conselleria de Cultura, a través de la Direcció general de Cultura.

El director-gerent de l'ICIB presidir el Consell Rector, que és l'rgan general de participació i assessorament de l'ens, amb plena autonomia funcional, que depn orgnicament de la Direcció general de Cultura de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.

Les funcions del Consell Rector són promoure i canalitzar una reflexió conjunta entre els diferents agents culturals vinculats a les indústries culturals i creatives de Balears; conixer, debatre i opinar sobre les diferents accions a desenvolupar a través de l'ICIB per garantir una millora efectiva de les polítiques culturals de la regió; a més d'impulsar, coordinar i mantenir els acords en el desenvolupament econmic de la creació cultural de la comunitat.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado