PALMA DE MALLORCA 7 Feb. (EUROPA PRESS) -
El candidat d'Izquierda Unida (IU) a la presidència del Govern central, Gaspar Llamazares, visitarà l'1 de març Palma de Mallorca, coincidint amb el dia de les Illes Balears, durant la seva campanya electoral per a les eleccions generals, dins de les tretze ciutats espanyoles en les quals recalarà la seva caravana.
Després de l'enganxada de cartells a Madrid, Llamazares iniciarà la campanya a Saragossa i acabarà, divendres 7 de març, novament a Madrid després d'haver recorregut més de 7.000 quilòmetres.
Després del seu pas per la capital aragonesa, el candidat passarà per Pamplona, València i Múrcia, per després tornar a Madrid, on desenvoluparà la seva jornada de dimarts 26 de febrer. La idea de la coalició és que Llamazares estigui aquest dia a Madrid per, a més de celebrar els seus propis actes, valorar el debat convocat, en principi, per a la nit abans entre els candidats de PSOE i PP, José Luis Rodríguez Zapatero i Mariano Rajoy.
Màlaga, Cadis (coincidint amb el Dia d'Andalusia), Barcelona, Gijón, Valladolid i una altra vegada Madrid per a, de la mateixa manera que en la setmana passada, estar a la capital per valorar el segon debat entre Zapatero i Rajoy.
Després d'aquest tram de la campanya, el candidat i la caravana que li seguirà durant les dues setmanes, conformada per entre 35 i 40 periodistes i tècnics, afrontaran els últims dies amb actes electorals a Bilbao, Sevilla i un altre cop Madrid, on tindrà lloc el tancament de campanya, en un lloc encara per determinar.
A LA RECERCA DEL "VOT ÚTIL"
Al llarg de tots els actes programats, Llamazares insistirà en demanar el vot útil per a la coalició, per la necessitat que IU surti dels comicis reforçada per obligar al PSOE, al qual el candidat veu guanyador tot i que no amb majoria suficient per governar en solitari, a "mirar cap a la seva esquerra".
La Direcció Federal d'Izquierda Unida (IU) disposarà per a la campanya electoral per al 9 de març d'un total de 4,5 milions d'euros, 1,5 milions d'euros menys que per a les eleccions generals del 2004. D'aquests 4,5 milions, "més del 60 % s'ho porta el 'mailing' electoral", i la resta es reparteix en publicitat en mitjans de comunicació, la caravana de Llamazares, pagaments a empreses de màrqueting i publicitat, la gravació del vídeo de campanya i unes altres despeses, informaren a Europa Press fonts de la Direcció.
En diverses ocasions, el líder d'IU s'ha mostrat convençut que la seva organització augmentarà la seva representació en les Corts després del 9-M, en primer lloc aconseguint un escó per Sevilla. A més, Llamazares espera millorar a Madrid, Biscaia i Astúries, i mantenir-se a Catalunya. Tot i la guerra interna que tingué lloc a València, també espera mantenir l'escó aconseguit en els últims comicis.
Així, en un dinar en l'Associació de Periodistes Europeus (APE) a final de gener, arribà a afirmar que ell personalment se sentiria "satisfet amb una pujada com a mínim a set diputats". En aquesta línia, plantejà que a partir dels resultats, el PSOE haurà d'elegir entre pactar amb la seva esquerra (IU-ICV, BNG i altres) o amb la dreta nacionalista de CiU i el PNB. En aquest sentit, avisà els socialistes que IU no els "facilitarà un menú a la carta sense una sèrie de garanties o àmbits de decisió al sector públic".