EIVISSA, 17 de Desembre (EUROPA PRESS)
L'Oficina d'Informació, Assessorament i Orientació a la Ciutadania en matèria d'Immigració va atendre, des de la seva posada en marxa en febrer fins al 15 de desembre un total de 440 demandes d'atenció en aspectes com nous expedients, intervencions de seguiment i consultes telefòniques, tant a professionals com a particulars.
Així ho va exposar el treballador social de l'entitat, Ernesto Pardo, qui ha afirmat, a Europa Press, que "la crisi econòmica comporta una major demanda de recursos socials i peticions de retorn voluntari". Per aquest motiu, 46 demandes corresponen a peticions de retorn, de les quals set s'han materialitzat en les últimes setmanes, seguida de les d'arrelament, recursos socials, nacionalitat i altres com la residència, renovacions de la mateixa, matrimoni o residències comunitàries.
Pardo va destacar que l'OFIM ofereix, d'una banda, orientació jurídica que se centra a la llei d'estrangeria i qualsevol normativa comunitària de dret penal, laboral o civil relacionat amb temes d'immigració i, per una altra, en temes socials.
Per municipis, el major nombre d'usuaris procedeix d'Eivissa, un 61% del total, seguits de Sant Antoni, que representen un 19%, i Sant Josep, veïns del qual suposen un 6%.