María i Antonio, els noms més comuns a Balears

Gairebé el 70% dels balears estan acord amb la implantació de l'Impost de Turisme Sostenible, segons l'Aetib
EUROPA PRESS - Archivo
Europa Press Islas Baleares
Publicado: miércoles, 22 mayo 2019 16:55

   PALMA DE MALLORCA, 22 May. (EUROPA PRESS) -

   Maria i Antonio són els noms més comuns a Balears, segons les últimes dades de l'INE publicats aquest dimecres i que recullen les xifres del fitxer de l'Estadística del Padró Continu a data d'1 de gener de 2018.

   Concretament, un total de 20.763 dones es diuen María, la qual cosa suposa un 36,6 per mil sobre la població del collectiu al que es fa referncia i, així mateix, 21.836 es diuen Antonio, un 38,9 per mil.

    Pel que fa a més noms, a Maria li segueix Catalina (15.485), Margarita (13.252), Antonia, (13.250), Francisca (12.726), Maria Carmen (9.155), Isabel (6.281), Laura (5.487) i Ana María (5.218).

   Respecte als homes, a Antonio li segueix Juan (16.332), Jose (13.004), Francisco (11.526), Miguel (11.061), Miguel (11.061), Manuel (8.298), Pedro (7.677), Jaime (7.254) i David (6.364).

   D'altra banda, els cognoms més comuns dels residents de Balears són López (12.896) i Sánchez (12.611) i els segueixen Fernández, Rodríguez, Gonzalez, Perez i Pons.

   Així mateix, els cognoms més comuns en Balears per naixement són García (11.353), Pons (8.740), Martínez, Torres i Fernández.

A NIVELL NACIONAL

   A nivell nacional, el nom més comú en home també és Antonio seguit de Jose, Manuel, Francisco, David i Juan i, en dones, Maria Carmen, Maria, Carmen, Josefa i Ana María.

   Més concretament, a Espanya hi ha 678.425 homes que es diuen Antonio, un nom que lidera una classificació en que els seus primers deu llocs apareixen José (594.144), Manuel (590.965), Francisco (498.934), David (365.196), Juan (346.867), José Antonio (310.134), Javier (306.504), Daniel (296.281) i José Luis (293.564).

   En el cas de les dones, hi ha 656.276 María Carmen a les quals segueixen 606.048 María, 391.563 Carmen, 276.682 Josefa, 273.319 Ana María, 266.967 Isabel, 263.141 María Pilar, 259.216 María Dolores, 256.381 Laura i 251.492 María Teresa.

   L'edat mitjana dels homes que es diuen Antonio és de 55,9 mentre que en el cas de María Carmen és de 57 anys. En el 'top ten' dels homes, l'edat mitjana més jove correspon a Daniel (27 anys) mentre que en el cas de les dones és Laura (28,4 anys).

   Per províncies, María Carmen és el més popular a laba, Avila, Burgos, Cadis, Ciduad Real, Crdova, la Corunya, Granada, Guadalajara, Guipúscoa, León, la Rioja, Lugo, Madrid, Navarra, Astúries, Palencia, Las Palmas, Pontevedra, Salamanca, Santa Cruz de Tenerife, Cantbria, Segvia, Sevilla, Soria, Toledo, Valladolid, Biscaia, Zamora i Ceuta; mentre que María ho és a Albacete, Alacant, Almeria, Badajoz, Balears, Barcelona, Cceres, Castelló, Conca, Girona, Huelva, Jaén, Lleida, Mlaga, Múrcia, Orense, Tarragona i Valncia. A més, María Pilar és el més freqüent a Osca, Teruel i Zaragoza; i Fátima a Melilla.

   Respecte als homes, hi ha més varietat sent Antonio és el més freqüent, a més de Balears, a Albacete, Alacant, Almeria, Barcelona, Cceres, Ciudad Real, Crdova, Granada, Guadalajara, Huesca, Jaén, Madrid, Mlaga, Múrcia i Las Palmas; mentre que Manuel ho és a Badajoz Cadis, la Corunya, Huelva, León, Lugo, Orense, Salamanca, Pontevedra, Santa Cruz de Tenerife, Cantbria, Sevilla, Teruel i Zamora; i Jesús a vila, Conca, Palencia, Segvia, Soria, Toledo, Valladolid i Zaragoza.

   Javier és el més popular a laba i La Rioja; David a Burgos; José a Castelló, Tarragona i Valncia; Jordi a Girona i Lleida; Mikel a Guipúscoa; Francisco Javier a Navarra; José Manuel a Astúries; José Luis a Biscaia; i Mohamed a Ceuta i Melilla.

   Per nacionalitats, en el cas d'Europa entre els homes Thomas és el més freqüent entre els alemanys que viuen a Espanya; Jean Pierre entre els belgues i francesos; Ivan entre els búlgars; John entre els irlandesos i britnics; Marco entre els italians; Prens entre els lituans; Ion entre els moldavos; Bjorn entre els noruecs; Jan entre els holandesos; Krzysztof entre els polonesos; Antonio entre els portuguesos; Vasile entre els romanesos; Alexander entre els russos; Daniel entre els suecs; Peter entre els sussos i Oleksandr entre els ucranesos.

   Entre les dones, Sabine és el més freqüent entre les alemanyes que viuen a Espanya; Anne Marie entre les belgues; Mariya entre les búlgares; Nathalie entre les franceses; Mary entre les irlandeses; Francesca entre les italianes; Kristina entre les lituanes; Tatiana entre les moldavas; Kari entre les noruegues; Johanna entre les holandeses; Anna entre les poloneses; María Fátima entre les portugueses; Susan entre les britniques; María entre les romaneses; Elena entre les russes, Ana Maria entre les sueques; Ursula entre les susses; i Iryna entre les ucraneses.

   Pel que fa a altres nacionalitats, Mohamed i Fatima són els noms més comuns entre els marroquins que viuen a Espanya (la població migrant més nombrosa a Espanya segons l'avan de l'Estadística del Padró Continu de l'INE a 1 de gener de 2019); Juan Carlos i María Fernanda són els més comuns entre els equatorians; Wei i Jing entre els xinesos; Juan Carlos o María Alejandra, entre els veneolans,: Mamadou o Fatou entre els senegalesos, entre altres grups de població.

   GARCÍA, Al capdavant

   Pel que fa al cognom més freqüent, ja sigui primer o segon, és García, amb 1.464.633 (en primer lloc), seguit de Rodríguez (925.137), González (925.137), Fernández (914.028), López (869.461), Martínez (832.270), Sánchez (816.476), Pérez (777.361), Gómez (491.138) i Martín (487.881). En 2017, García va repetir en el primer lloc, seguit per González i Rodríguez, que d'aquesta manera intercanvien posicions el 2018.

   Per províncies de naixement, García és el més freqüent a Balears, laba, Albacete, Alacant, Badajoz, Barcelona, Burgos, Cadis, Castelló, Ciudad Real, Crdova, la Corunya, Girona, Granada, Guadalajara, Guipúscoa, Jaén, Lleida, Madrid, Mlaga, Palencia, Segvia, Sevilla, Soria, Tarragona, Toledo, Valncia, Valladolid, Biscaia i Zaragoza; Martínez a Almeria, Conca, La Rioja, Múrcia i Navarra; Martín a vila; Sánchez a Cceres i Salamanca; Rodríguez a Huelva, Orense, Las Palmas, Pontevedra i Zamora; López a Lugo yHuesca; Fernández en León, Astúries i Cantbria; González a Santa Cruz de Tenerife; Pérez a Terol; i Mohamed a Ceuta i Melilla.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado