Més de la meitat dels comerciants consideren que el començament de les rebaixes ha estat "pitjor" que el de l'any passat

Actualizado: jueves, 31 enero 2008 16:16

Pimeco es prepara per a una campanya "extremadament curta" i amb mals resultats


PALMA DE MALLORCA, 31 Ene. (EUROPA PRESS) -

Més de la meitat dels comerciants de Mallorca consideren que el començament de les rebaixes de gener ha estat "pitjor" que el de l'any passat, amb uns resultats referits a la primera quinzena del mes que "no responen a les expectatives generades" entre els empresaris de les Pimes del sector i, d'una manera més acusada, en el cas de Palma.

Així ho indicà la patronal Pimeco, segons un informe preliminar sobre la marxa de la temporada de rebaixes en el seu començament, al qual ha tingut accés Europa Press, en què s'indica que el 55% dels petits i mitjans comerços del centre de la capital balear consideren "negatius" els resultats obtinguts en les dues primeres setmanes, les que històricament són de major activitat.

Aquest percentatge s'incrementa fins al 59% en el cas dels comerços ubicats a la zona de l'eixample de la ciutat, mentre que els que estan repartits per la resta de poblacions de l'illa situen aquest índex en el 57% i, a més, són els que en menys grau estimen que les rebaixes han ofert bons resultats, amb només un 15%; proporció que s'eleva fins al 20% i el 18% a Palma, depenent d'on es trobin els establiments.

Dins de la valoració que realitza Pimeco, destaca que la campanya de rebaixes s'ha iniciat amb un "important nivell de descompte" dels productes de temporada, dins d'un rang que la patronal situa entre el 20 i el 45 % durant la primera setmana -7 a 12 de gener-, per passar en la segona -14 a 19 de gener- el 50% del preu dels articles durant la temporada ordinària.

Cal assenyalar que el comportament de les rebaixes en els petits i mitjans comerços de l'illa no está sent homogeni i, segons va indicar la patronal, es van detectar diverses incidències en aquest període, com el fet que a la part forana de Mallorca no començarà l'activitat comercial pròpia de les rebaixes fins al divendres 11 de gener, mentre que a Palma ho ha fet "amb força" des del primer dia.

Tot i això, la patronal aclareix que durant la segona setmana de les rebaixes el volum de caixa "ha caigut en tot el conjunt de Mallorca", tot i que amb lleugeres recuperacions en el cas del centre de Palma en dates concretes, com divendres 18 i el dissabte 19 de gener, pel que va definir la situació com "notable atonia comercial", amb uns resultats "gairebé anàlegs als del mes de desembre", segons l'estudi.

ACCELERAR LA LIQUIDACIÓ

Respecte a les previsions per a la resta de gener, Pimeco considera que "s'incrementarà el tipus de descompte per accelerar la liquidació d'estocs", circumstància que provocarà que, finalment, la campanya de venda de rebaixes sigui "extremadament curta". Pel que es dedueix que el mes de febrer serà "particularment problemàtic" per a l 'activitat comercial a Mallorca.

De fet, la patronal va vaticinar que, de no corregir-se l'actual tendència a la baixa en la disposició de compra dels consumidors, com a conseqüència del major tipus de descompte en la segona quinzena, "aquesta campanya se situarà entre els pitjors dels últims cinc anys", tot i que la climatologia ha estat favorable, a diferència d'altres temporades de rebaixes.

Sobre aquesta qüestió, Pimeco precisa en el seu informe preliminar que, si es confirma les seves previsions, els comerços minoristes de tèxtil i calçat --que amb els principals subsectors afectats pels saldos--, "hauran de replantejar-se seriosament la utilitat d'aquesta modalitat de vendes", així com el seu començament i durada, que hauran de ser renegociats amb les institucions.