Noguera: "No volem per Palma un nou episodi com el de l'autopista Llucmajor-Campos"

Noguera agraeix l'actuació "diligent" dels serveis que van participar en el desallotjament de l'edifici d'És Fortí
EUROPA PRESS - Archivo
Publicado: viernes, 7 junio 2019 16:41

Reitera que és "necessari revisar i pacificar" el tram 1 del segon cinturó

PALMA DE MALLORCA, 7 Jun. (EUROPA PRESS) -

L'alcalde en funcions de Palma, Antoni Noguera, ha sostingut aquest divendres que "no vol per Palma un nou episodi com el de l'autopista Llucmajor-Campos" i, en aquest sentit, ha reiterat que és "necessari revisar i pacificar" el tram 1 del segon cinturó.

En una publicació al seu mur de Facebook, el dirigent palmes de MÉS ha assenyalat que el projecte planteja elevar el cinturó en un tram de gairebé un quilmetre creant un terrapl elevat de fins el 9 metres d'altura sobre el terreny actual i que, "com és fcil d'entendre", al seu judici, "suposar una barrera amb un impacte territorial i paisatgístic molt important".

"És com si el segon tram de la Via de Cintura entre la carretera de Valldemossa i Son Dureta s'hagués fet elevat de la mateixa manera en qu es va fer el primer, entre l'estadi del Balears i la Carretera de Sóller. No és difícil imaginar la greu repercussió paisatgística i funcional que aix suposaria per a la relació de Palma amb el territori de la zona de Ponent que l'envolta", ha argumentat.

D'altra banda, en referncia a la distribució del trnsit local --el que ha d'anar des de l'autopista fins al Coll d'en Rabassa, el Fan Mallorca, l'EMT, Mercapalma o altres establiments de l'entorn-- Noguera ha criticat que el projecte planteja "tot un seguit de rotondes, fins a nou, que la converteixen en una solució molt complicada i que, segurament, far fins i tot difícil l'orientació per als usuaris amb cotxe privat".

A més, ha afegit que presenta "molts inconvenients en relació als possibles desplaaments no motoritzats", ja que "un ciclista que vulgui anar, per exemple, des del Coll de'n Rabassa fins a Mercapalma, l'EMT o el Fan, haur de travessar fins a nou passos de vianants, coincidint amb diferents entrades o sortides a les rotondes plantejades, i dos passos d'uns vint metres per sota la via".

En aquest sentit, ha sostingut que, a certes hores, és "perillós", i, durant el dia, "quan es construeixi el nou Institut de Son Ferriol no ser viable que els alumnes del Coll d'en Rabassa vagin a peu o amb bicicleta, malgrat estar a tan sols 2 quilmetres de distncia".

"Clarament, els redactors han pensat únicament en els recorreguts dels cotxes, i han volgut afegir després un vial ciclopeatonal de forma absolutament forada, que no només es gairebé inviable per a vianants i ciclistes, sinó que també dificultaria les sortides i entrades de cotxes en el cas que el trnsit no motoritzat fora una mica més que residual", ha concls.

Leer más acerca de: